گزارشی کوتاه از متن و حاشیه اکران «ایکس سونامی» در مشهد

  • ۴ سال قبل
  • 0

اکران مستند سینمایی «ایکس سونامی» در پردیس سینمایی هویزه مشهد با استقبال فوق العاده ای مواجه شد تا آن جا که کار را به اکران فوق العاده کشاند. به گزارش فارس، این مستند به‌صورت مشترک در ایران و آمریکا تولید شده است، موضوع این مستند انقلاب جنسی در آمریکا و هشدار برای وضعیت کنونی ایران است، راوی مستند ایکس سونامی خانمی است که در گذشته بازیگر فیلم‌های پورن بوده است. مراسم اکران این مستند در مشهد با استقبال زیادی از سوی جوانان اعم از دانشجویان، طلاب و عموم مردم روبه‌رو شد تمام فضای سالن یک پردیس هویزه مشهد پر شد و شماری از تماشاگران بر روی زمین نشستند. پس از اکران «ایکس سونامی»، دکتر حمید حبشی مشاور خانواده و ازدواج به بیان نکاتی درباره آن پرداخت و گفت : دلیل استقبال زیاد مردم از این مستند نیازهایی است که آن ها در کسب اطلاعات و رفع مشکلات برای چالش‌های جنسی و روابط خود با جنس مخالف دارند که متأسفانه پاسخ درستی از جامعه برای آن دریافت نکردند. وی افزود : همان‌طور که در این مستند بیان شد بعید نیست جامعه ایران در مسیر همان مشکلات و معضلات امروز آمریکا پس از انقلاب جنسی قرار گیرد. وی با اشاره به مخالفت اکید رهبری با سند ۲۰۳۰ بیان کرد: این سند راه‌حل جامعه‌ غرب و آمریکا در پاسخ به چالش‌های جنسی است که پیامدهای ناگوار آن در این مستند مشخص بود و به گفته‌ رهبری ما خودمان باید سند و راه‌حلی برای این معضل داشته باشیم. مشاور ازدواج و خانواده ادامه داد: چندین سال پیش در یک کار تحقیقاتی از دادگاه‌های خانواده مشهد مشخص شد که علت دوم طلاق در خانواده‌ها نداشتن رضایت جنسی زوجین از یکدیگر است و این نشان می‌دهد که جامعه ما در این زمینه جای کار و اطلاع‌رسانی دارد.
ماجرای یک نامه به مدیر کل
اکران این مستند در مشهد با یک خبر و حاشیه نیز همراه بود. طی روزهای گذشته تصویر نامه ای از سازمان سینمایی کشور (با امضای محمدرضا فرجی مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم این سازمان) منتشر شد که خطاب به دکتر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نوشته شده بود. در این نامه به تاریخ ۹۸٫۸٫۱۹ آمده است: براساس گزارش های واصله از منابع خبری استان، در خصوص اکران فیلم فاقد پروانه نمایش «ایکس سونامی»، در سینماهای هویزه و سوره، خواهشمند است دستور فرمایید طبق ضوابط و مقررات، قبل از اخذ مجوزهای لازم، از هرگونه تبلیغات و اکران فیلم مذکور جلوگیری به عمل آید».
شایان ذکر است براساس اخبار دریافتی، پس از اکران این فیلم، اداره کل ارشاد استان از موسسه بهمن سبز حوزه هنری که مسئولیت اکران فیلم ها در سینماهای حوزه هنری کشور (از جمله پردیس هویزه) را بر عهده دارد، خواسته است درباره چرایی اکران بدون مجوز این مستند توضیحاتی ارائه کند.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *