وجود هشت هزار انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

فرماندار مشهد گفت: مشترکین غیر مجاز در مناطق روستایی از آب شرب برای فعالیت خود استفاده می‌کنند که با همکاری بخشداران و شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال برخورد با این تخلفات هستیم.

سید محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد با اشاره به وجود هشت هزار انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای مشهد، گفت: علاوه بر مشترکین غیر مجاز برخی قالی شویی‌های فاقد مجوز نیز در مناطق روستایی از آب شرب برای فعالیت خود استفاده می‌کنند که با همکاری بخشداران و شرکت آب و فاضلاب روستایی مشهد در حال برخورد با این تخلفات هستیم.

او تاسیسات آب رسانی روستایی در مشهد را مربوط به دهه نخست و دوم انقلاب دانست و ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز چند طبقه در بافت‌های روستایی اطراف مشهد با تاسیسات آب رسانی آن مطابقت ندارند که این امر در ارائه خدمات به مردم این مناطق مشکل ایجاد کرده است.

فرماندار مشهد با اشاره به برخی نارضایتی‌های هفته گذشته در زمینه تامین آب شرب روستاهای اطراف مشهد، گفت: تامین آب شرب روستاهای همت آباد و گرجی سفلی از طریق اتصال به شبکه آب مشهد انجام شده و تامین آب روستاهای کاظم آباد و گرجی علیا نیز در مرحله تامین اتصالات قرار دارد که در هفته جاری این مشکل رفع می‌شود.

هاشمی افزود: سه روستای شهرستان نیز به دلیل کم آبی با سه تانکر آب رسانی می‌شد که تعداد تانکرها با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای و بسیج به ۹ دستگاه افزایش یافته و یک چاه آب نیز برای تامین آب این تانکرها در مدار مصرف قرار گرفته است.

او شمار آبادی‌ها و روستاهای مشهد را ۵۶۶ واحد دانست و تصریح کرد: مشهد ۳۶۴ روستای بیش از ۲۰ خانوار دارد و ۲۳۱ روستا زیر پوشش شبکه آبفار هستند و تعدادی نیز آب شرب خود را به صورت خودگردان تامین می‌کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *