آژیر زرد کرونا در مشهد

  • ۳ سال قبل
  • 0

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد: ۷۰ درصد موارد افزایش بستری ها در استان خراسان رضوی مربوط به مشهد است
با زرد شدن وضعیت کرونایی در مشهد، خطر پیک دوباره شیوع این بیماری در استان و شهر مشهد قوت گرفته، به نحوی که بر اساس آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میانگین مبتلایان و بستری ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، این وضعیت در حالی رخ داد که مشهد و تعداد زیادی از شهرهای استان طی هفته های اخیر وضعیت آبی را تجربه کرده بودند. نکته نگران‌کننده در این زمینه بحث عادی‌انگاری از سوی برخی هموطنان است که به روند سرعت ابتلا به کرونا دامن زده است و به گفته دکتر رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه‌ علوم‌پزشکی مشهد میزان رعایت پروتکل‌ها در مشهد کمتر از ۷۵ درصد است. مهدی قلیان اول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفت و گو با خراسان رضوی اعلام کرد که به صورت میانگین در کل استان میزان بستری و مراجعه کنندگان کرونایی ۱۰ تا ۱۵ نفر افزایش یافته که ۷۰ درصد موارد افزایش بستری های کرونایی مربوط به مشهد است. با تغییر رنگ وضعیت کرونایی طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا برخی از مشاغل باید تعطیل شوند یا با ظرفیت کمتری فعالیت کنند. دکتر قلیان اول در خصوص آمار بستری ها می گوید: میزان بستری ها و مراجعه کنندگان کرونایی در مشهد و استان نسبت به دو هفته گذشته افزایش یافته است، به نحوی که میانگین بستری ها در استان ۱۰تا ۱۵ نفر افزایش را نشان می دهد. وی با بیان این که ۷۰ درصد افزایش بستری ها مربوط به شهر مشهد است، می افزاید: میزان مراجعه سرپایی به مراکز درمانی استان و مشهد نیز به طور قابل توجهی با افزایش روبه رو بوده است. وی در در خصوص فعالیت و محدودیت مشاغلی همچون استخرها با زرد شدن وضعیت کرونایی می گوید: در وضعیت آبی طبق دستورالعمل قرار بود این مشاغل با ۵۰ درصد ظرفیت در هر شیفت فعالیت داشته باشند، در خصوص فعالیت مجموعه های آبی هنوز برای آن ها تصمیم گیری نشده است، این ها در وضعیت آبی باز و در وضعیت زرد تعطیل بودند، اما برای اعمال محدودیت در وضعیت زرد وزارتخانه دوباره باید به ما اعلام کند که با چه ظرفیتی فعالیت کنند، گرچه ما درخواست کرده بودیم که محدودیت مجموعه های آبی همانند استخرها باشد اما هنوز پاسخی از وزارتخانه دریافت نکردیم و منوط به استعلام مجدد است. وی همچنین در خصوص فعالیت تالارهای پذیرایی، باشگاه های ورزشی و استخرها در وضعیت زرد مشهد می گوید: تالارهای پذیرایی که در وضعیت زرد باز بودند، بر اساس سامانه ای که در آن ثبت نام و پروتکل های بهداشتی را دریافت کردند فعالیت می کنند، همچنین باشگاه های ورزشی و استخرها در وضعیت زرد فعالیت می کردند به جز ورزش هایی که خطر شیوع کرونا با فعالیت شان بیشتر می شد که تعطیل بودند.
نماز جمعه در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار نمی شود
همچنین حجت الاسلام و المسلمین ایزدی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در خصوص برگزارشدن یا برگزار نشدن نماز جمعه در شهرستان های استان که وضعیت زرد پیدا کرده اند، به «خراسان رضوی» گفت: تنها شهرهایی که نماز جمعه در آن برگزار نمی شود شهرهای نارنجی و قرمز است، مصوبه جدیدی هم برای برگزار نشدن نماز جمعه نیامده و ان شاءا… نخواهد آمد، در مشهد هم با وضعیت زرد، نماز جمعه برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: روز شنبه (امروز) در ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص محدودیت ها تصمیم گیری خواهد شد، در ستاد هر گونه تصمیم گیری شود اجرایی می شود.
برگزاری جشنواره فیلم فجر در شهرهای آبی و زرد
همچنین معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که جشنواره فیلم فجر در شهرهای آبی و زرد به ترتیب با ۵۰ و ۳۰ درصد ظرفیت سالن مجاز به برگزاری است، برگزاری جشنواره را منوط به فروش بلیت اینترنتی و بررسی کد ملی مدعوین از نظر ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری اعلام کرد. به گزارش وب دا، محسن فرهادی افزود: هر نوع اعطای بلیت فیزیکی ممنوع است و فروش بلیت باید به شکل اینترنتی ارائه شود و بلیت صندلی سالن‌ها با پلن از قبل طراحی شده از طریق سامانه‌ای که خود سینماها قول طراحی آن را داده‌اند انجام شود. وی افزود: داخل سالن‌های سینما و تئاتر باید فاصله حداقل یک ساعت بین سئانس‌های نمایشی قائل شوند.
منبع: خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *