• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • بارگذاری کدپستی تمامی املاک شهر در سامانه اطلاعات مکانی

بارگذاری کدپستی تمامی املاک شهر در سامانه اطلاعات مکانی

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از توسعه امکانات بیشتر در سرویس الکترونیکی کدپستی برای هر مکان و طبقه اعم از مسکونی، تجاری یا اداری از طریق سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی SDI خبر داد.
محمدجواد رجائیان ضمن اشاره به توسعه سرویس کدپستی با امکانات بیشتر برای شهروندان مشهدی گفت: طرح استفاده از کدپستی ده رقمی، پس از جمع‌آوری اطلاعات یک دوره ۵ ساله (از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵) و در سال ۱۳۷۶، مورد تصویب دولت و مجلس قرار گرفت. بدین نحو که با افزودن ۵ رقم دیگر به کدپستی قدیمی، برای هر مکان اعم از مسکونی، تجاری یا اداری، یک کد منحصربه‌فرد و یگانه در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: کد پستی ده رقمی مکان جغرافیایی مورد نظر را مشخص می‌کند؛ بدین شکل که پنج رقم اول محدوده جغرافیایی را مشخص می‌کند؛ رقم ششم ردیف ساختمان را در محدوده جغرافیایی نشان می‌دهد و چهار رقم آخر، شماره شناسایی مکان مورد نظر در ساختمان را مشخص می‌کند.
رجائیان در ادامه در خصوص اقدامات شهرداری مشهد در این خصوص گفت: از سال ۱۳۸۹، راه‌اندازی کارتابل استعلام الکترونیکی و اختصاص کدپستی در شهر مشهد برای نخستین‌بار در کشور هم‌زمان با صدور مجوز پایان‌ کار بهره‌برداری واحد ساختمانی انجام شد؛ به نحوی که مالک در حین دریافت پایان کار بهره‌برداری، کدپستی خود را دریافت می‌کرد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ادامه به توسعه سرویس الکترونیکی کدپستی اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر توسط این سرویس، می‌توان به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار کدپستی در سطح شهر مشهد دسترسی پیدا کرد.
وی افزود: با استفاده از این سرویس، شهروندان به‌ راحتی می‌توانند پس از ورود به آدرس اینترنتی sdi.mashhad.ir در منوی اصلی بر روی کلمه سرویس‌های مکانی کلیک کرده و در مرحله بعد از میان موارد انتخابی، گزینه سرویس لیست کدپستی و کدنوسازی املاک را انتخاب نمایند؛ سپس توسط مکان‌نما از روی نقشه شهر مشهد، ملک مورد نظر را انتخاب و در قسمت پایین صفحه، کد پستی ده رقمی ملک را مشاهده نمایند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به یکی دیگر از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم این سرویس اشاره کرد و اظهار داشت: نمایش کدپستی برای هر طبقه قابلیت دیگری است که به‌تازگی از طریق این سرویس انجام و برای کاربران استفاده‌کننده از سرویس قابل مشاهده است.
گفتنی است شماره تلفن ۳۱۲۹۱۵۱۳ به منظور راهنمایی شهروندان در خصوص استفاده از سرویس دریافت کدپستی ملک از طریق سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی(SDI) ، آماده پاسخگویی به شهروندان است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *