• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • اجرای جزیره های میانی در تقاطع چهارسطحی آزادگان برای حفظ شان شهدا

اجرای جزیره های میانی در تقاطع چهارسطحی آزادگان برای حفظ شان شهدا

  • ۵ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد از اجرای جزیره های میانی در تقاطع چهارسطحی آزادگان برای حفظ شان شهدا خبر داد.
محمدرضا کلائی در مراسم آغاز عملیات اجرایی و ساخت تقاطع چهارسطحی آزادگان (میدان نمایشگاه)که با حضور استاندار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، بیان کرد: آغاز عملی این پروژه در چهارسطح تعریف شده و تلاش می کنیم طی مدت ۲۴ ماه کار را به اتمام برسانیم.
وی با عنوان اینکه مهم‌ترین پروژه در مجموعه ۱۲ پروژه برای تقاطع‌های غیرهمسطح مشهد، پروژه میدان نمایشگاه است، تصریح کرد: ‌به لحاظ موقعیت آتی، موقعیت فعلی و‌ کاربری های مهم این منطقه مثل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، منطقه گردشگری طرقبه-شاندیز، مجموعه چهل بازه و… همه‌ی این‌ها باعث توجه ویژه به این قسمت خواهد بود.
کلائی اظهار کرد: در حال حاضر مردم برای استفاده از این مسیر زمان زیادی در ترافیک تلف می کنند که امیدواریم با این پروژه که در ۴ سطح تعریف شده است، این مشکلات رفع شود.
وی با بیان اینکه تقاطع چهارسطحی آزادگان، اولین پروژه چهار سطحی مشهد است، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که طی مدت ۲۴ ماه کار را به اتمام برسانیم.
وی افزود: بنا است طی چند ماه آینده اصلاحاتی در انتهای بولوار وکیل‌آباد اتفاق بیفتد و تقاطع غیرهمسطح مجیدیه-آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای ساکنان شمال غرب اجرایی شود و نباید هیچ مکث ترافیکی‌ نباید در این تقاطع اتفاق بیفتد.
شهردار مشهد به نقاط مهم پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان هم اشاره کرد و افزود: برای مشاور طرح چند نقطه مهم مطرح کرده ایم که بخش هایی زیست محیطی، فرهنگی و بخش هایی هم اجتماعی و ارزشی بود.
وی در خصوص مقبره شهدای دفاع مقدس و بخشی از آرامگاه در این میدان هم تصریح کرد: ضلع غرب میدان نیز به گونه ای طراحی شده که جزیره های میانی در نظر گرفته شود و طبق طرح زیارتگاهی برای شهدا هم باقی بگذارد.
وی اضافه کرد: چند درخت کهنسال که ارزش معنوی و محیط زیستی بالایی داشتند در ضلع شمال شرقی میدان وجود دارد و طرح به گونه ای طراحی شده که صدمه ای به آنها وارد نشود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *