• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • خریدار محصولات معمارانه برای بهبود سیما و منظر شهری هستیم

خریدار محصولات معمارانه برای بهبود سیما و منظر شهری هستیم

  • ۵ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد با تاکید بر این نکته که یکی از موضوعات جدی که با آن روبرو هستیم ایجاد حس تعلق مکانی برای مردم است، گفت: در این راستا با حمایت شورای شهر، خریدار محصولات معمارانه جهت بهبود سیما و منظرشهری مشهد برای ایجاد حس تعلق در شهروندان هستیم.

محمدرضا کلایی در همایش بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار که با حضور رییس و اعضای شورای شهر و تعداد زیادی از فعالان حوزه معماری برگزار شد، افزود: از این جهت ایجاد حس تعلق در مردم برای ما اهیمت دارد زیرا دوست داشتن مشهد را محور کارمان قرار داده‌ایم و می‌خواهیم آنهایی که در مشهد زندگی و یا به آن سفر می‌کنند مشهد را دوست داشته باشند زیرا به دنبال خود رونق ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس به عنوان مدیریت شهری از تمامی کارهایی که باعث دوست داشته شدن مشهد از سوی مردم شود، حمایت می‌کنیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه برای ایجاد حس تعلق به شهر باید یک رابطه عمیق انسانی در فضاهایی که خلق شده و یا خلق می‌شود ایجاد شود تا مردم ارتباط عمیق‌تری با آنها برقرار کنند، اظهار کرد: این کار حس تعلق را در مردم بیشتر می‌کند و در این مسیر معماران نقش بسیاری مهمی دارند.

کلایی ادامه داد: معتقدم در شهر مشهد با وجود مرقد مطهر حضرت رضا (ع)، مسجد گوهرشاد و… به اندازه‌ای ظرفیت وجود دارد که در مردم حس تعلق ایجاد کند اما اگر منصف باشیم باید بگوییم که با وجود اینکه معماران نام‌داری چون شیخ بهایی که بناهای ماندگاری از آنها متجلی شده است را داشته‌ایم در سال‌های ‌اخیر و دوران معاصر اثر ماندگاری که اثر معماری در آن متجلی باشد ارائه نشده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: باید به این موضوع توجه شود که چگونه می‌توانیم بناهای واجد ارزشی که حس تعلق مردم را افزایش دهد تا شهرشان را دوست داشته باشند ایجاد کنیم که معتقدم این مهم در رویکردهای علمی حوزه معماری تجلی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تا دانش و علمی به سطحی از تولید نرسد که در بخش خصوصی خریدار داشته باشد نمی‌توان دست از حمایت آن برداشت، اظهار کرد: در حوزه معماری نیز باید این حمایت‌ها وجود داشته باشد لذا بر این اساس با حمایت شورای شهر چندی پیش اعلام کردیم محصولات معمارانه‌ای را که به بهبود کیفیت سیما و منظر شهری کمک کند خریداریم و از آن حمایت می‌کنیم.

وی گفت: معماران این پیام را جدی بگیرند محصولاتی را که ارائه می‌دهند با رویکردی باشد که ارتقاء معماری را در سیما و منظر شهری در پی داشته باشد و معتقدم این موضوع آنقدر اهمیت دارد که تبدیل به پویش ارتقای کیفیت معماری در مشهد شود تا هم بناهایی که از سوی شهروندان ساخته می‌شود از کیفیت بهتری برخوردار باشد و هم بناهای عمومی با کیفیت‌تر باشند.

کلایی با اشاره به اینکه سیما و منظر شهری مشهد نیازمند یک معماری مناسب است، اظهار کرد: بر این اساس مدیریت شهری خریدار محصولات معمارانه برای بهبود سیما و منظر شهری است، محصولاتی که با عصر معاصر و عناصری که در زندگی کنونی مردم حضور دارند و همچنین با هویت شهر مشهد پیوستگی داشته باشد و باعث ایجاد حس تعلق و ارتباط مردم با سیما و منظر شهری شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *