• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • بهره برداری از خط سوم قطار شهری نیازمند ۱۱۰ هزار میلیارد ریال است

بهره برداری از خط سوم قطار شهری نیازمند ۱۱۰ هزار میلیارد ریال است

  • ۵ سال قبل
  • 0

 

شهردار مشهد گفت: ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای بهره برداری از خط سوم قطارشهری مورد نیاز است.

محمدرضا کلائی روز شنبه در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه های مترو این شهر افزود: به دستور استاندار همزمان با پایان یافتن حفاری خط سوم قطار شهری در سال جاری، دستگاه حفاری تونل برای آغاز عملیات خط چهارم به کار گرفته خواهد شد که برای تکمیل خط چهارم نیز ۸۰ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای خطوط قطار شهری مشهد هزینه شده اما از این پس با افزایش نجومی هزینه‌ها در این زمینه مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به افتتاح باقیمانده خط دوم و آغاز ساخت خط چهار قطار شهری در تیر ماه امسال گفت: خط سوم نیز از میدان شهدا تا پایانه مسافربری، تا سال ۱۴۰۰ به بهره‎ برداری می رسد که برای تحقق این مهم نیازمند دستور لازم از سوی دولت، هماهنگی و مساعدت برای تأمین مالی هستیم.

کلائی در باره مشکل اجرای ایستگاه بسیج خط سوم قطار شهری با شرکت برق افزود: در زمینه واگذاری ساختمان شرکت برق برای آغاز عملیات اجرایی ایستگاه بسیج مشکلاتی وجود داشت که امروز با حضور استاندار خراسان رضوی برای اجرای این ایستگاه تفاهم نامه ای با شرکت برق مشهد داشتیم و مشکلات موجود رفع شد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانهغدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسیدو هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در اینمسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تافرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیزاز منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهمبهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخستاین خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیراین خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشیبهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه سال ۹۷ رئیسجمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاهشریعتی افتتاح شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد از نیمه دوم فروردین سال ۹۵ آغاز شده است.
مطالعات احداث خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای اینخط به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرکشهید رجایی با ۱۵ ایستگاه برنامه ریزی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *