۶ تذکر دیگر در پرونده شهردار مشهد ثبت شد

  • ۲ ماه قبل
  • 0

۶ تذکر دیگر در پرونده شهردار مشهد از سوی اعضای شورای اسلامی این شهر پیرامون عملکرد ضعیف و بی تفاوتی نسبت به تذکرهای قبلی ثبت شد.

در صد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در روز دوشنبه، یکی از اعضای شورا به «محمد رضا قلندر» شهردار مشهد در خصوص عدم اجرایی شدن مصوبه و انعقاد قرارداد با بنیاد برکت برای اشتغال زایی در حاشیه شهر تذکر داد.

مجید دبیریان افزود: سه ماه قبل نیز در این خصوص تذکر داده بودم اما هیچ خروجی از این بابت ندیدم.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر و انعقاد تفاهم نامه شهرداری با بنیاد برکت قرار بوده شهرداری با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال و بنیاد برکت با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال نسبت به اشتغالزایی و حمایت از کسب و کار خرد در حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی اقدام کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این موضوع تاکنون محقق نشده، در حالیکه بنیاد برکت اعلام آمادگی کرده، ۲ مرتبه نیز با شهردار مکاتبه صورت گرفته اما باز هم خروجی نداشته است.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی انجام شده از کارکنان شهرداری و افراد مرتبط با شهرداری، فقط سه درصد از مخاطبان عملکرد شهردار را عالی و ۶ درصد خوب ارزیابی کردند.

دبیریان اضافه کرد: ۱۳ درصد نیز عملکرد شهردار را متوسط، ۲۲ درصد ضعیف و ۵۶ درصد عملکرد را خیلی ضعیف ارزیابی کردند.

وی تاکید کرد: آقای شهردار گفتار درمانی تا کی؟ هنوز وقت عملگرایی نرسیده است؟ سکوت در مقابل تذکر دهندگان شورا و عملکردتان پذیرفتنی نیست، «پشتتان به کجا گرم است» که بنا ندارید تحول در شهر ایجاد کنید.

نامه ها برای رفع تکلیف نباشد

دیگر عضو شورای مشهد نیز در تذکری اظهار کرد: شهردار باید در پاسخ به تذکرات به دنبال حل مساله باشد نه اینکه فقط برای رفع تکلیف نامه ای زده شود.

هاشم دائمی افزود: چابک سازی شهرداری همیشه از دغدغه های جدی بوده و باید در جهت کوتاه کردن فرآیندها با چابک سازی و اصلاح فرآیندها ساختار شهرداری اقدام شود.

وی ادامه داد: شهردار کمیته ای با عنوان « کمیته برون سپاری» ایجاد کرده که هیچ خروجی ندارد، به طوریکه هر کاری که به این کمیته ارجاع شود، قفل می شود.

عضو شورای شهر مشهد گفت: تصمیم و تجدید نظر جدی در خصوص تعیین تکلیف این کمیته باید صورت گیرد.

انتصابات اولویت شهر نیست

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری در خصوص انتصابات بدون تخصص اظهار کرد: آقای شهردار این شهرداری دیگر توان زیر و رو شدن ندارد، اولویتهای شهر انتصابات نیست.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: بدهی به پیمانکاران شهرداری گوش فلک را کر کرده است، به داد شهر و عملکرد ضعیف در حوزه های مختلف برسید، چرا وقت را برای تغییر پستها می گذارید.

وی ادامه داد: به تازگی نسبت به تغییر مدیر مرکز پزشکی شهرداری اقدام شده و فردی منسوب شده که هیچ تخصصی در زمینه پزشکی ندارد، اگر این انتساب به شما تحمیل شده که وای بر شما که زیر بار این تحمیل رفته اید و اگر انتخاب خودتان بوده که باید مکتوب شرایط احراز این فرد را به شورا ارائه دهید، مگر با شبکه سازی کار پیش می رود؟

تعهدات شهرداری در منطقه «توس» محقق نشد

رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی منطقه منفصله «توس» شورای شهر مشهد نیز در تذکر به شهردار مشهد گفت: در راستای ایجاد تحول در این منطقه برنامه ریزی هایی صورت گرفته بود که تاکنون محقق نشده است.

مجید طهوریان عسکری افزود: یکی از این برنامه ها اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای احداث و بازسازی ایستگاه اتوبوس متناسب با فضای تاریخی این منطقه است که تاکنون سازمان اتوبوسرانی هیچ اقدامی در این خصوص در یک سال گذشته انجام نداده و در جلسات اخیر با اطلاعات غلط از اجرای تکالیف بودجه ای سرباززده است.

وی ادامه داد: فقط یک ماه به شهرداری مهلت داده می شود تا اقدام لازم در خصوص این تکلیف را انجام دهد، در غیر این صورت شهردار باید با طرح سوال پاسخگو باشد.

رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی منطقه توس در تذکر دیگری گفت: چرا فردی را به سرپرستی منطقه ثامن منصوب کرده اید که هیچ عملکرد مثبتی ندارد.

وی افزود: این فرد در منطقه آبکوه توان اجرای پروژه ۲۰ واحدی را نداشت، حال چگونه در این منطقه مهم کارساز خواهد بود، برای انتصاب این پست مهم در شهرداری فرد متخصص تری نبود؟

طهوریان گفت: این حکم یا باید لغو شود و یا اینکه شهردار با انتخاب شهردار جدید منطقه به این وضعیت نابسامان سر و سامان دهد، از دستگاه های سازمانهای نظارتی نیز می خواهیم مانع انتصاب این فرد حتی به عنوان معاون مالی مهمترین منطقه سرمایه گذاری مادی و معنوی مشهد ( منطقه ثامن) شوند.

همچنین در این جلسه طرح سوالی از شهردار مبنی بر عدم پاسخگویی به مشکلات شهروندان در منطقه توس توسط رییس جلسه قرائت و به شهردار مهلت ۱۰ روزه داده شد تا پاسخ لازم را به شورا ارئه دهد.

منبع : ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *