• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • تصویب لایحه تبدیل عوارض شهری به مالیات مغایر با درآمدهای پایدار شهرداری ها است

تصویب لایحه تبدیل عوارض شهری به مالیات مغایر با درآمدهای پایدار شهرداری ها است

  • ۵ سال قبل
  • 0

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدتصویب لایحه تبدیل عوارض شهری به مالیات مغایر با درآمدهای پایدار شهرداری ها است.

شهریار آل شیخ بیان کرد: معاونان برنامه ریزی کلانشهرها با صدور بیانیه درباره عواقب مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هشدار دادند.

وی افزود: این مصوبه با تبدیل عوارض شهری به مالیات، دریافت و هزینه کرد آن را از کنترل مدیریت شهری خارج و مقررات و معافیت های مالیات را بر آن حاکم می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه درباره عوارض در سالهای گذشته قوانین متعددی وضع و تصویب شده است اما باز هم لایحه “تبدیل عوارض شهری به مالیات” برای رای گیری به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و در صورت تصویب آن، کل عوارض شهرداری تبدیل به مالیات می شود.

آل شیخ در پاسخ به این سوال که با تصویب لایحه تبدیل عوارض شهری به مالیات چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تصریح کرد: تخصیص منابع و توزیع ها طبق نظر خزانه دیوان محاسبات انجام می شود و برخی قوانین که در معافیت های مالیاتی وجود دارد به عوارض نیز تسری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه ماهیت عوارض با مالیات متفاوت است، تاکید کرد: طبق قانون عوارض محلی در اختیار شوراها قرار می گیرد و در صورت تصویب این لایحه، به صراحت اختیار از شوراها گرفته می شود، ضمن این که در همه جای دنیا عوارض محلی در اختیار شوراهای محلی قرار می گیرد؛ شهرداری های شهرهای کوچک که عملا با عوارض مدیریت می شوند با این مصوبه به صورت بدیهی نابود خواهند شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد افزود: با تصویب این مصوبه عوارضی که از یک شهر دریافت می شد در دیگر شهرها نیز هزینه می شود، عملا هزینه کرد شهرداری محدود می شود و به طور طبیعی نظارت دیوان محاسبات را در پی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که عملا این مصوبه مغایر با درآمدهای پایدار شهرداری هاست، افزود: در ضمن این مصوبه مغایر با درآمدهای پایدار شهری است، این اقدام با قانون اساسی و برنامه ششم توسعه کشور نیز مغایرت دارد و به نظر می رسد دولت به خاطر کسری بودجه ای که دارد به بهانه های مختلف می خواهد درآمد شهرداری کاهش یابد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نقاط مثبت این مصوبه چه مواردی است؟ گفت: نکته مثبتی که این مصوبه دارد این است که عوارض خودرو را بر اساس قیمت آن تعیین کردند و این عادلانه است و برخی نقاط قوت وجود دارد که در صورت تصویب این لایحه، این نکات مثبت نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *