جانمایی ۱۱۰۰ المان گل برای استقبال از بهار ۱۴۰۳

  • ۲ ماه قبل
  • 0

مهدی یعقوبی در نشست خبری برنامه های استقبال از بهار ۱۴۰۳ اظهار کرد: خداوند را شاکریم بابت بارش رحمت الهی و به همکاران در مجموعه های مختلف خداقوت می گوییم.
وی افزود: در ایام انتخابات تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان، فعالیت مضاعفی را به همکاران اضافه کرده بود که با کمک حوزه های مختلف جایگاه های مناسبی ایجاد شد و تلاش کردیم با برنامه متنوع، به نوعی شور و نشاط مردمی شکل بگیرد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: طی شب گذشته تا صبح پاکسازی تبلیغات انتخابات توسط ۱۳۱ نفر نیرو رفع سد معبر، ۳۴۹ نیروی پاکبان، ۶۶ دستگاه خودرو رفع سدمعبر و ۶ دستگاه بالابر انجام شده است.
یعقوبی خاطر نشان کرد: اقدامات استقبال از بهار از تیرماه امسال آغاز شده و انتخاب المان های نوروزی با محوریت معاونت فرهنگی و نظرات مردمی در قالب شورا اجتماعی محلات و با رویکرد ماه مبارک رمضان و نوروز نیز انجام شده است.
وی اضافه کرد: اقدامات امسال تحت تاثیر همزمانی ماه مبارک رمضان با بهار قرار گرفته و برنامه ها و جشن ها نیز باتوجه به این موضوع پیش بینی شده است.
قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد تصریح کرد: در حوزه نظافت و پاکیزگی شهری اقداماتی نظیر پاکسازی تا عمق ۱۰ کیلومتری محورهای ورودی، ۲۰۰ هزار متر طول رنگ آمیزی جداول، نصب استیکر بر روی مبلمان شهری و خودرو خدمات شهری انجام می شود.
یعقوبی در خصوص اقدامات زیباسازی و فضاآرایی شهری گفت: ۳۵۰ نقطه آذین بندی، ریسه بندی، چراغانی و نورپردازی در سطح شهر، رفع نقص کامل چراغانی های موجود در سطح شهر و ۶ هزار متر مربع دیوارنگاری سطح یک و دو از جمله این اقدامات است.
وی اضافه کرد: بیش از ۶۳۰ لکه گلکاری شاخص طراحی شده و ۱۳ میلیون بوته گل برای شهر و دو میلیون بوته برای المان ها و فلاور باکس ها آماده سازی شده است؛ همچنین دو هزار و ۵۰۰ فلاور باکس در سطح شهر و دو هزار و ۲۰۰ عدد در منطقه ثامن جانمایی خواهد شد. در بخش نماد شهری نیز هزار و ۱۰۰ نماد هویتی و ۴۳ المان جدید طراحی شده است. در حوزه فرهنگی نیز ۹۰ اثر شاخص بازسازی و احیا و ۲۰ المان جدید با ماهیت فرهنگی نصب می شود. همچنین ۱۰۰ المان ترکیبی با گل و گیاه و ۱۰۰ المان توپیاری نصب خواهد شد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته دومین جشنواره نوری با مساحت ۶ هکتار و با ۴۰ اتفاق نوری در کوهسنگی برگزار می شود. همچنین جشنواره گل لاله به صورت عمده در پارک ملت و مزار شهدا انجام می شود. علاوه بر این ۱۷ مکان عرضه مستقیم میوه از ۲۰ اسفند در سطح شهر فعال می شود و در محدوده ثامن و اطراف حرم نیز ۹ جایگاه عرضه مستقیم کالا و پنج نانوایی سیار در ثامن و یک مورد در بوستان غدیر فعال حواهد بود.
یعقوبی بیان کرد: ایستگاه های استقبال از زائر در مبادی ورودی و ۱۸ پایگاه راهنمای زائر نیز از ۲۰ اسفندماه فعال خواهد شد همچنین ۴۲ مرکز اسکان موقت و اضطرار با ظرفیت ۴۵ هزار نفر پیش بینی شده است. همچنین سه هزار و ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در گذشته و ۱۸۸ چشمه سرویس بهداشتی امسال در محدوده اطراف حرم اضافه می شود؛ علاوه بر این امسال ۱۶ هزار مکان پارک شامل بیش از دو هزار پارکینگ موقت و بیش از ۶ هزار پارکینگ در هسته مرکزی شهر پیش بینی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *