• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • اجرای برنامه های محوله از سوی استانداری به شهرداری ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد

اجرای برنامه های محوله از سوی استانداری به شهرداری ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد

  • ۵ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد با اشاره به اینکه اجرای برنامه های محوله از سوی استانداری به شهرداری ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، گفت: بانک مرکزی زمینه استفاده از تسهیلات بانکی را فراهم کند.
محمدرضا کلائی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رییس کل بانک مرکزی کشور و استاندار خراسان رضوی برگزار شد افزود: سال گذشته موفق شدیم با کمک استانداری ۵۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی های شهرداری مشهد را که ازگذشته بود پرداخت کنیم.
وی اضافه کرد: ۴۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی ها را از طریق بند «و» تبصره پنج و بخش دیگر را خودمان پرداخت کردیم و اکنون شهرداری بدون بدهی هستیم.
وی با بیان اینکه در بحث املاک تملیکی پیمانکارانی که با شهرداری کار می کنند تمایل دارند از این روش استفاده کنند، اظهار کرد: اما اگر قرار باشد در بحث استفاده از املاک تملیکی بانک به بانک موضوع را پیش ببریم کار سخت می شود لذا اگر مدلی برای استان پیش بینی شود برد-برد است.
کلائی تصریح کرد: در دو سال گذشته حسابرسی شهرداری مشهد مثبت بوده و طی این مدت ۵۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرده ایم و در این بخش معوقه ای نداریم.
شهردار مشهد ادامه داد: تقاضا داریم بانک مرکزی مهلت انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را که پایان سال گذشته مجوز آن را دریافت کرده ایم با توجه به تاخیر بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل تا مرداد تمدید کند.
وی گفت: استاندار خراسان رضوی به دنبال رشد اقتصاد استان هستند و برای اینکه ما بتوانیم برنامه هایی را که از سوی استانداری به شهرداری محول شده را اجرایی کنیم به ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.
کلائی افزود: برای دریافت تسهیلات به بانکها که مراجعه می کنیم، می گویند شهرداریها خوش حساب نیستند در حالی که شهرداری مشهد بدهی ندارد لذا بانک مرکز با در نظر گرفتن تمهیداتی زمینه را برای استفاده از تسهیلات بانکی فراهم کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *