استخدام نیروی جدید آتش نشان در مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از استخدام نیروی جدید آتش نشان خبر داد.

امیر عزیزی به طرح ” دوام ثامن هم اشاره کرد و گفت: اواخر سال گذشته دوره‌های آموزشی ویژه دور جدید گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات یا دوام ثامن آغاز شد و داوطبان جدید مناطق آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

وی افزود: در انتهای دوره آموزشی، آزمون از داوطلبان گرفته شد و رکوردی در زمینه آموزش نیروهای متخصص بحران به ثبت رسید.

عزیزی عنوان کرد: مشهد اولین کلانشهر به عنوان اولین شهر ایران در سال ۲۰۱۰ عضو کمپین تاب آورسازی شهرها UNDRR در سازمان ملل متحد شد و تاکنون دوره‌های تخصصی مختلفی با حمایت این سازمان برای مدیران شهری برگزار کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: در سال جاری برای آتش نشانان دوره تخصصی با اساتید بین المللی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق استاندارد به ازای هر ۷۰ هزار شهروند نیاز به یک ایستگاه آتش نشانی داریم که در حال حاضر ۴۹ ایستگاه فعال داریم و سه ایستگاه هم تا هم در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

عزیزی با اشاره به ساخت دو ایستگاه ویژه تصریح کرد: یک ایستگاه در خیابان شیرازی نزدیک به حرم مطهر رضوی و یک ایستگاه در بولوار وکیل آباد است که جانمایی شده و چون در بوستان جنگلی قرار گرفته معماری و فضای متفاوتی خواهد داشت. و حتی می تواند به شهرستان های طرقبه و شاندیز هم  کمک برساند.

وی با بیان اینکه باید به ازای هر ۱۰۰۰ شهروند، یک آتش نشان وجود داشته باشد، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۰۰ نیروی آتش نشان داریم و قرار است در شش ماه اول سال استخدامی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: آگهی و شرایط استخدام تا دو هفته دیگر در سایت سازمان اعلام خواهد شد.

وی به اجرای مسابقات آتش نشان ها هم اشاره کرد و گفت: این مسابقات که اولین مسابقه عملیاتی آتش نشانان است؛ ۲۴ خردادماه در بوستان ملت برگزار خواهد شد.

عزیزی در خصوص ماشین آلات این سازمان هم افزود: در حال حاضر ۱۷ دستگاه و یک خودروی ویژه حریق صنعتی داریم که در کشور از این بابت منحصر به فرد هستیم. علاوه بر این در دو نوبت مرداد و بهمن ماه ناوگان آتش نشانی را تجهیز خواهیم کرد.

مدیرعامل أتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به پلتفرم ۷۲ متری که در ایران منحصر به فرد است، اضافه کرد: مشهد از نظر تعداد ایستگاه و ماشین آلات جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد. حتی تیم تخصصی امداد و نجات نیز دوره تخصصی را در تهران گذراند و موفق به کسب درجه ممتاز شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *