احیا تجدید حیات بافت های تاریخی نیازمند مشارکت مردم است

  • ۳ سال قبل
  • 0

محمد هادی مهدی نیا در دومین جلسه کمیته بازآفرینی بافت ها و ابنیه تاریخی، اظهار کرد: در حال حاضر چند صد هکتار از بافت مرکزی شهر مشهد، بافت تاریخی است.
وی افزود: در این جلسه موضوع اصلی ما سیاست گذاری نحوه اجرایی کردن مصوبه شورا در بحث مشوق های بافت تاریخی بود. همچنین بخش دیگری از این جلسه به ارائه گزارش دو دفتر مشغول به کار، بافت های تاریخی سپری شد. این دفاتر پیشنهاداتی را برای جداره سازی محور بافت های تاریخی (کوچه آیت الله خامنه ای و بخشی از خیابان ارگ) ارائه کردند.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در این جلسه برای پیشخوان خیابان جنت مواردی مطرح شد، بیان کرد: تمامی این موضوعات بررسی شد و مجوزهای لازم و مربوطه در این جلسه صادر شد. امید داریم که به زودی بحث اعتبارات بودجه ای آن را در کمیسیون حل و فصل خواهیم کرد تا بتوانیم قبل از سال نسبت به اجرایی شدن بحث “جداره سازی” که یکی از آیتم های اصلی بحث احیا و تجدید حیات بافت های تاریخی است، گام برداریم.
مهدی نیا تاکید کرد: همه موارد مذکور مستلزم آن است که دفاتر تمامی هماهنگی های لازم را با مالکان و مردم ساکن این مکان های تاریخی داشته باشد. زیرا جنس این نوع اقدامات ما به گونه ای بوده که نیازمند مشارکت مردم است تا بتوانیم هر چه بهتر نسبت به احیا تجدید حیات بافت های تاریخی علی الخصوص در محورهای اصلی بپردازیم.
وی تصریح کرد: موضوعات مطرح شده در جلسه گذشته نیز بیشتر حول محور بحث سیاست گذاری بود. این جلسه در سطح مدیران ارشد است. موانعی موجود در خصوص (نمودار گردش کار) فلوچارت بسته مشوق های بافت های تاریخی یکی از موضوعات مهم مطرح شده در جلسه قبلی بود.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *