• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • بهره‌برداری از فاز دوم جلوخان آرامگاه فردوسی در ۱۰۰ روز آینده

بهره‌برداری از فاز دوم جلوخان آرامگاه فردوسی در ۱۰۰ روز آینده

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: اعتباری که برای مجموعه جلوخان آرامگاه فردوسی تا به امروز صرف شده نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان است و امیدواریم بتوانیم فاز بعدی این پروژه که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد را در زمان تعیین شده یعنی ۱۰۰ روز به بهره‌برداری برسانیم.

 

خلیل‌اللّه کاظمی که در مراسم افتتاح پروژه «جلوخان آرامگاه فردوسی» سخن می‌گفت، اظهار کرد: خدا را شاکریم که این توفیق را به ما داد که در فاصله زمانی کوتاه و فشرده، یکی از پروژه‌هایی که ویژگی‌ خاص و منحصر به فردی داشت را در ۲۵ اردیبهشت افتتاح کنیم.

 

وی افزود: این پروژه‌، دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است که به چند نمونه از آن‌ها به صورت مختصر اشاره می‌کنم؛ همانطور که می‌دانید در سال ۹۱ محدوده منفصل توس جزء محدوده‌های متصل شهرداری شد و مسئولیت آن را تا حدودی شهرداری به عهده گرفت؛ اما از آن سال تا قبل از آغاز این پروژه به خصوص در خود مجموعه‌ای که در اختیار سازمان میراث فرهنگی بود، به دلایل مختلف فعالیت اجرایی انجام نشده بود.

 

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد ادامه داد: سال گذشته که با همت، پشتکار و تاکید شورای اسلامی شهر به خصوص آقای ریاضی که کمیسیونی را خاص این مجموعه به نام «کمیسیون محدوده منفصل توس» تشکیل دادند، اعتباری در نظر گرفته شد و فعالیت‌های اجرایی آن در ۲۷ شهریور ۹۷ آغاز شد.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این پروژه هماهنگی و همکاری بین‌بخشی بسیاری خوبی بین شهرداری و مجموعه میراث فرهنگی بود و به دلیل ثبت جهانی که قرار است انجام گیرد، باید این ارتباط خوب و مناسب برقرار می‌شد تا بتوانیم فعالیت‌هایی که قصد انجام آن را داریم، در چهارچوبی که مصوب شده بود، اجرا کنیم و هیچ گونه خللی در آن راستا به وجود نیاید.

 

وی مطرح کرد: ویژگی‌ بعدی این پروژه وضعیت اجرایی آن است، فازی که امروز بهره‌برداری می‌شود، نزدیک به ۳٫۰۱ هکتار است. در این ۳٫۰۱ هکتار چند ویژگی وجود دارد، یکی این که تقریبا مساحتی که افتتاح شده است، نمادی از باغ‌های ایرانی است که با مجموعه‌ای که در داخل آرامگاه کار شده همسان است، هم‌چنین در محوطه این پروژه نزدیک به ۲۰ هزار متر سنگ کار شده است که بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع آن توسط دست کنده‌کاری شده است.

 

معاون فنی و عمران شهرداری مشهد اظهار کرد: تامین فضای سبز این مکان نزدیک به ۱۰ هزار متر مربع، روشنایی برای این محل مخصوصا در شب که زیبایی خاصی را به مجموعه می‌دهد و آب‌نمایی به طول ۷۰ متر برای این پروژه در نظر گرفته شده است؛ هم‌چنین صندلی‌هایی سنگی به تعداد ۵۰ عدد جزء ویژگی‌هایی است که در این سه هکتاری که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، در خدمت زائرین و مجاورین قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *