خیابان توحید بی نرده شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون شهردار مشهد: مسیر توحید تا میدان شهدا خط ویژه می شود
کسبه خوشحال اند ، مردم هم راضی؛ دیروز که به خیابان توحید آمدند دیگر خبری از نرده های پردردسر خط ۳ بی آرتی در این خیابان نبود، نرده هایی که در زمان نصب برای ایجاد خط ۳ بی آرتی ، حسابی اهالی و کسبه این منطقه را گله مند کرده بود اما حالا از حذف آن، راضی هستند و از این اقدام شهرداری قدردانی می کنند. آن طور که معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به «خراسان رضوی» می گوید، «نرده های مسیر بی آرتی حدفاصل میدان توحید تا میدان شهدا به منظور انجام عملیات آسفالت جمع آوری شده و این مسیر هم مانند چهارراه ابوطالب تا میدان استقلال خط ویژه می شود.» خط ویژه شدن این مسیر خبر خوبی برای کسبه و اهالی این منطقه است، چرا که در این طرح دیگر خبری از نرده و حفاظ و بلوکه نیست، عرض مسیر خط ویژه کمتر شده و تنها به اندازه یک اتوبوس خواهد بود و همچنین امکان پارک خودرو در لاین اول خیابان فراهم و دو لاین نیز مختص تردد خودروها ست .
خلیل ا… کاظمی در توضیح جزئیات این اقدام تصریح می کند: ما در نظر داشتیم این محدوده را آسفالت کنیم و اصلا بحث نرده ها مطرح نبوده است، اولویت ما این بود که این مسیر را آسفالت کنیم اما با وجود نرده ها امکان انجام آسفالت نبوده است. وی در خصوص این که نرده ها تا چه مسیری جمع آوری می شود نیز توضیح می دهد: نرده های حدفاصل میدان توحید تا میدان شهدا جمع آوری می شود، نرده های مسیر حرم نیز به دلیل طرح دیگری که در جلسات کارشناسانه با حضور استاندار و مسئولان مربوط در حال بررسی است، به همان صورت باقی می ماند. معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که در این مسیر، به جای نرده، از جدول یا بلوکه استفاده می شود یا خیر؟ نیز می گوید: خیر. فقط در مسیر جداسازی و محل خط فرار جدول و نزدیک ایستگاه نرده می گذاریم  و بقیه مسیر عادی است. این طرح مانند خط ویژه چهارراه ابوطالب تا میدان استقلال خواهد شد و همانند آن طرح از نرده و جدول استفاده نمی شود، به بیان دیگر شعور شهروندان را در نظر می گیریم و کل مسیر به جز مسیری که ذکر شد، به صورت عادی خواهد بود.
اقدام مثبت شهرداری برای کسبه و اهالی
کسبه خیابان توحید هم از اقدام جدید شهرداری در حذف نرده های مسیر بی آر تی احساس رضایت می کنند. هادی که یکی از کسبه خیابان توحید است برداشتن نرده های فلزی خط ۳ بی آرتی را یک اقدام مثبت در جهت سهولت کسب و کار کسبه و تردد شهروندان بیان می کند و می گوید: برداشتن نرده ها برای ما و شهروندان خیلی خوب شده است، از صبح شنبه مردم به راحتی تردد می کنند و هیچ گونه مشکلی پیش نیامده است. وی می افزاید: وقتی نرده ها بود، مشکلات ما هم زیاد بود، ضمن این که از لحاظ زیبایی چهره خوبی نداشت، اما با برداشتن نرده ها ترافیک در این خیابان نیز کم شده و  واقعا خیلی عالی شده است.رضا، یکی دیگر از کسبه این خیابان نیز از شهرداری بابت جمع آوری نرده های خط ۳ بی آرتی تشکر می کند و می گوید: امیدوارم دیگر شاهد اجرای این گونه طرح ها نباشیم، طرحی که به جای بی آرتی در مسیر ابوطالب تا میدان استقلال اجرا می کنند ، طرح خوبی است و مشکلات بی آرتی را هم ندارد.
منبع: روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه