• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • اختصاص ۹ میلیارد اعتبار برای حل مشکل ترافیکی جمعه بازار مشهد

اختصاص ۹ میلیارد اعتبار برای حل مشکل ترافیکی جمعه بازار مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد از اختصاص ۹ میلیارد اعتبار برای حل مشکل ترافیکی جمعه بازار مشهد خبر داد.

 

رمضان‌علی فیضی در خصوص جمعه بازار مشهد بیان کرد: جمعه بازار را از محور میامی به جاده شترک انتقال دادیم اما مشکل ایاب و ذهاب  و ترافیکی در آن منطقه وجود دارد که با  اختصاص یک اعتبار خیلی خوب خواستیم با  تعریض جاده، ایجاد راه دسترسی و ایجاد پل مکمل برروی  کشف رود دست‌رسی به آن نقطه را راحت می‌کنیم تا آن چند هزار شغلی که در این جمعه‌بازار هستند برای یک روز هم که شده در آنجا پایدار بماند .

 

وی ادامه داد: تا انتهای اردیبهشت فاز اجرایی این پروژه آغاز و تا انتهای سال  هم جمع می‌شود. قرار شده به صورت ضربتی کار کنیم. اعتبار آن هم هر چقدر شود تامین می‌کنیم. حدود ۹ میلیارد اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد با بیان اینکه «به مسائل تربیت بدنی و فرهنگی مناطق پیرامونی و کم‌‍‌برخوردار نگاه داریم»، خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم حاشیه شهر برای استفاده از مجتمع آبی  حدود ۲۰ کیلومتر به غرب مشهد نیایند به زودی و تا پایان اردیبهشت مجتمع آبی دوقلوی منطقه آوینی  که در مجاورت سالن مدافعان حرم است را افتتاح خواهیم کرد. یک سالن ویژه بانوان و یک سالن ویژه خواهران است. پروژه دیگری مانند این پروژه در منطقه شهید قربانی منطقه ۴ شهرداری مشهد در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه «عملیات اجرایی  گود کشتی باچوخه  شهید بابانظر را در منطقه طلاب کلنگ زدیم»، عنوان کرد: این مکان ۳۰ سال بود که تعطیل شده بود و ما آن ما احیا کردیم. در حال ساخت  سازه‌ای هستیم که مردم روی خاک ننشینند و روی سکو بشنینند  و این مکان سایه‌بان، رختکن و اتاق داوران داشته باشد. اینجا تبدیل به مجموعه ورزشی شیک خواهد شد که  چند میلیارد هزینه دربر خواهد داشت. جمعه‌ها بعدازظهر هزاران نفربه این مکان می‌آیند.

 

فیضی با اشاره به اینکه «ما در مصوبات و اقداماتمان تلاش داشتیم شاخص‌های مناطق پیرامونی و کم برخوردار را ارتقا دهیم»، بیان کرد: ساماندهی اراضی بزرگ مقیاس در مناطق پیرامونی مشهد، ایجاد  پروژه‌های بزرگ برای تامین مسکن استاندارد، مقاوم و ارزان قیمت و آشنا کردن سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی  با مناطق پیرامونی مشهد از جمله اقداملات ما بوده است. در یک نمونه، زمستان ۹۷ کلنگ بیش از از۲۰۰۰ واحد مسکونی ارزان قیمت را در محور رسالت به زمین  زدیم.

 

وی افزود: اخیرا مصوبه‌ای داشتیم که  بتوانیم از کسب و کارهای خرد و کوچک حمایت کنیم. جامعه هدف ما زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب‌پذیر هستند. می‌خواهیم با اجرای یکسری پروژه‌ها بتوانیم به صورت غیر مستقیم به کسب و کارهای خرد کمک کنیم .

 

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد تصریح کرد: سرانه‌های تربیت بدنی و فضای سبز در مناطق پیرامونی مشهد از معدل شاخص‌ها عقب است. تلاش می‌کنیم به سمت تعادل بخشی برویم. رویکرد شورا  در بردن خدمات به آن مناطق و تغییر شیب خدمات از مناطق برخوردار به غیر برخوراد در همین راستا است.

 

فیضی بیان کرد: راهکارهایی که برای حل مشکلات  مناطق پیرامونی و کم برخوردار وجود  دارد در انحصار یک یا دو دستگاه نیست و به شدت یک وضعیت بین بخشی گسترده و پیچیده دارد. باید از این منظر به  حل مشکلات این مناطق نگاه شود. باید بسیاری از دستگاه‌های کشور که  وضعیت خدمات‌رسانی یا برنامه‌ریزی برای این مناطق دارند به صورت تیم  هماهنگ و واحد در قالب برنامه‌های اقدام مشترک عمل کنند تا ما بتوانیم امیدوار باشیم که  این مناطق به سمت توسعه شاخص‌ها حرکت کند.

 

وی یادآور شد: برنامه‌ریزان باید برای  مردم و در کنار آنها برنامه‌ریزی کنند. بسیاری از  مسائل که امروز داریم با مشارکت مردم قابل حل است. باید زمینه‌های فرهنگی مشارکت مردم را فراهم بیاوریم. اینکه  اعتماد بین  نهادهای عمومی و دولتی و مردم ایجاد کنیم بسیار مهم است. هر گونه مداخله در حوزه اجتماعی، فرهنگی، معیتشی و کالبدی شهر  نیازمند این است که مردم به ما اعتماد کنند. ما باید مشوق و تسهیلات ایجاد  و مردم مشارکت کنند. در این صورت است که از پس مشکلات بزرگ برخواهیم آمد و این نقطه طلایی است. فراهم آوردن  مشارکت مردم، جلب اعتماد و جلو آمدن آنها بسیار مهم است.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *