• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • دریافت ۲ هزار تماس تلفنی روزانه در سازمان آتش نشانی/اخطار عدم ایمنی به ۸۰ ساختمان‌ در مشهد

دریافت ۲ هزار تماس تلفنی روزانه در سازمان آتش نشانی/اخطار عدم ایمنی به ۸۰ ساختمان‌ در مشهد

  • ۲ ماه قبل
  • 0

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: تعداد عملیات در سال جاری ۲۱ هزار مورد بوده که مشابه سال گذشته است و روزانه ۶۳ عملیات در شهر انجام می شود.

 حمیدرضا کافی نیا اظهار کرد: شهر مشهد دارای ۵۶ ایستگاه عملیاتی است که پنجاه و ششمین ایستگاه هفته گذشته با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی افزود: سازمان آتش نشانی مشهد دارای هزار و ۷۰۰ نیروی سازمانی شامل اداری و عملیاتی بوده که در بخش‌های مختلف به صورت ۲۴ ساعته ۱۰۰ خدمت را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: میانگین رسیدن نیروهای آتش نشانی به حریق در سال جاری چهار دقیقه و ۳۳ ثانیه بوده درحالی که زمان استاندارد جهانی بین چهار تا هفت دقیقه است.

کافی نیا خاطرنشان کرد: تعداد عملیات های آتش نشانی در سال جاری ۲۱ هزار مورد بوده که مشابه سال گذشته است و روزانه ۶۳ عملیات در شهر انجام می شود. همچنین روزانه دو هزار تماس تلفنی دریافت می شود و در ۱۱ ماه گذشته ۱۳۳ هزار تماس مزاحم و ۲۹۸ هزار تماس اشتباه دریافت شده است. طی این مدت همچنین ۱۲۱ هزار ساعت آموزش شهروندی ارایه و ۱۴ هزار آتش نشان داوطلب آموزش دیدند.

وی اضافه کرد: در راستای اقدامات استقبال از بهار نیز در مبادی ورودی و بوستان غدیر از آتش نشان های داوطلب خانم کمک گرفته می شود و ایستگاه سیار نیز در این مکان ها احداث خواهد شد. همچنین این آمادگی وجود دارد مشاور ایمنی به مالکین و هیات مدیره ساختمان ها ارائه شود تا شاهد کاهش ساختمان های ناایمن در شهر باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در سال جاری کلنگ زنی ساختمان ستاد مرکزی سازمان به همت اعضای شورای شهر، شهردار مشهد و معاون محیط زیست و خدمات شهری انجام شده و تاکنون یک سوم پیشرفت فیزیکی داشته و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

کافی نیا اظهار کرد: ایجاد اتحادیه سازمان آتش نشانی ها در سازمان شهرداری های کشور، افتتاح اولین مرکز ایمنی و سلامت و ارتقا اداری همکاران در ستاد و حوزه عملیات از دیگر اقدامات انجام شده است. همچنین در ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۸۰ ساختمان اخطار ایمنی دریافت کردند.

وی افزود: در زمینه چهارشنبه سوری نیز مشابه سنوات گذشته در روزهای آخر سال همکاران به صورت ۲۴ ساعته آماده باش هستند و امیدواریم سال ایمن با حداقل حادثه را پشت سر بگذاریم و متاسفانه تاکنون دو مورد حادثه در مشهد رخ داده است. همچنین ۳۰ نقطه پر حادثه شناسایی و همکاران مستقر خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درخصوص تعداد ایستگاه های آتش نشانی بیان کرد: براساس مطالعات و مکانیابی باید ۶۶ ایستگاه در مشهد ایجاد شود که تاکنون ۵۶ ایستگاه ایجاد شده و برای سال آینده مکان یابی در میدان شریعتی، طرحچی، توس و رسالت نیز انجام می شود و در مرحله تملک زمین است.

کافی نیا با اشاره به پیگیری مجوز استخدام بانوان آتش نشان درخصوص ایمنی ایستگاه ۵۶ گفت: ساختمان های بتنی و سوله از نظر ایمنی در رده های بالایی هستند و ایستگاه ۵۶ نیز سوله متروکه ای بود که به همت شهردار مشهد در اختیار آتش نشانی قرار گرفت و در بازه زمانی ۴۵ روز، تمام مشکلات آن حل و آماده بهره برداری شد. این ایستگاه به دلیل قرارگرفتن در حاشیه شهر و تراکم جمعیتی بالا و نزدیکی به انبار ضایعات و مواد غذایی در محدوده پور سینا و تصادفات و حریق در محدوده صد متری دارای اهمیت است و زمان رسیدن به حادثه را از ۱۰ دقیقه به چهار دقیقه رسانده است.

وی در خصوص استخدام آتش نشانان اضافه کرد: طبق چارت سازمانی باید دو هزار و ۱۰۰ نفر در سازمان آتش نشانی مشهد استخدام شوند که درحال حاضر قول‌هایی بابت استخدام ۲۲۰ نفر داده شده است. همچنین اتفاقات خوبی در حوزه نظام مهندسی رخ داده که مهمترین آن ها تدوین چک لیست مشترک است. موضوع دیگر برگزاری دوره آموزشی مشترک برای نظام مهندسی خراسان باحضور اساتید برجسته کشوری است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درخصوص تجهیزات سازمان آتش نشانی تصریح کرد: تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی مشهد جزو برترین ها در کشور است و دستگاه تنفسی مدار بسته و نردبان بالابر ۷۲ متری جزو مواردی است که فقط در مشهد وجود دارد و به دنبال ساختمان های خود اطفا و پهباد اطفا حریق هستیم.

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *