۱۱هزار میلیارد خرید با کالابرگ الکترونیک

  • ۲ ماه قبل
  • 0

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: میزان خرید مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی در این استان از آغاز این طرح ( نیمه خردادماه) تاکنون به ۱۱۴ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال رسیده است.
محمد امین بابایی افزود: تعداد فروشگاه های فعال در طرح مزبور شامل زنجیره ای و خرد، ۱۶ هزار باب در استان خراسان رضوی بوده که تاکنون هفت میلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۳۳ مورد تراکنش برای خرید کالابرگ الکترونیکی در این فروشگاه ها از طریق دستگاه کارت‏خوان انجام گرفته است.
وی بیان کرد: تعداد خانوارهای مشمول در طرح کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۸۵۴ خانوار است که تاکنون ۴۰ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال در استان از این طرح استفاده کرده اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: مرحله جدید و بزرگ طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر برای خانوار دهک‎های اول تا هفتم درآمدی از ۱۷ بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و همه خانوار دهک‎های اول تا هفتم مشمول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید (برای هر نفر) ۱۱ قلم کالا شدند.
وی گفت: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین های ضروری برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران (با قیمت های مبنا سال ۱۴۰۱) انتخاب شده است و مابه التفاوت آن با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تامین می شود.
بابایی ادامه داد: در این صورت قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم هفت میلیون و ۵۰۷ هزار و ۴۳۰ ریال بوده که خانوار دهک های اول تا هفتم در صورت خرید بسته می بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ سه میلیون و ۵۲۳ هزار ریال از جیب خود پرداخت نمایند و اختلاف آن تا قیمت روز به مبلغ چهار میلیون و ۵۰۲ هزار و ۲۰۰ هزار ریال از محل یارانه جدید دولت تامین می شود.
وی اظهار کرد: مرحله نخست طرح فجرانه به پایان رسید و مرحله دوم آن از فردا، ۱۸ اسفندماه آغاز می شود و مانند مرحله قبل مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار برای هر نفر برای سرپرستان خانوار یارانه بگیر شارژ خواهد شد، اما بعد از تاریخ مدنظر دیگر این مبالغ اعتباری ندارد و نمی توان از آن ها استفاده کرد.
منبع : روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *