بازدید گروه ۱۱ نفره اینفلورئنسرهای چینی از برج تاریخی رادکان

  • ۲ ماه قبل
  • 0

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران از بازدید گروه ۱۱ نفره اینفلورئنسرهای چینی از برج تاریخی رادکان خبر داد.

محمد طاهریان مقدم اظهار کرد: گروه ۱۱ نفره اینفلوئنسرهای چینی به همراه معاون گردشگری خراسان رضوی و رئیس گروه آموزش بازاریابی و توسعه‌ گردشگری از اقامتگاه‌های بوم گردی شهر رادکان و برج تاریخی رادکان بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: این ۱۱ اینفلوئنسرچینی که به طور میانگین بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده در شبکه‌های اجتماعی دارند از برج تاریخی رادکان دیدن کردند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران با بیان اینکه این کار با نام پروژه سلام ایران راه افتاده است، ادامه داد: شهرستان چناران در فاصله ۵۰ کیلومتری مشهد مقدم واقع شده و دارای ۱۶ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

وی با اشاره به اینکه رادکان در دامنه‌های جنوبی سلسله جبال هزار مسجد و در حاشیه دشت کشف رود واقع شده است، اظهار کرد: شهر تاریخی رادکان به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی که دارد مقصد گردشگران زیادی در طول سال است.

طاهریان مقدم گفت: منطقه رادکان تا سال ۱۳۴۴ به عنوان مرکز بخش در تقسیمات کشوری، جایگاهی رفیع داشت و دارای آثاری فاخری است که می‌توان به برج تاریخی رادکان، حمام تاریخی، مسجد و آرامگاه خواجه و همچنین برج باروهایی قدیمی شهر اشاره کرد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران افزود: حمام رادکان مربوط به اوایل قاجاریه که در فهرست آثار ملی به شماره ثبتی ۲۲۲۹۹ مورخ بیست و هفتم اسفندماه سال ۱۳۸۶ ثبت شده است.

وی در پایان اذعان کرد: بنا بر شواهد تاریخی، شهر رادکان، یکی از چهار شهر خراسان قدیم به شمار می‌آمد و روزگاری مرکز تاج‌گذاری شاهزادگان، پادشاهان و مرکز علم، صنعت و گردشگری بود و نیز به عنوان رقیب شهرهایی چون توس مطرح می‌شد.

منبع : ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *