پیش‌بینی ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات استانی برای سال جاری

  • ۵ سال قبل
  • 0

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی از پیش‌بینی مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات استانی در سال جاری خبر داد.

 

حسن مونسان در خصوص میزان تسهیلات در نظر گرفته شده استانی در سال جاری، اظهار کرد: میزان تسهیلاتی که امسال با نظر گرفتن سیاست‌های اقتصادی حاکمیت نظام و تاکید مقام معظم رهبری پیش‌بینی شده ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که این مبلغ دو برابر سال گذشته بوده است.

 

وی ادامه داد: این مبلغ را برای بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، کشاورزی، مسکن و ساختمان، قرض الحسنه ازدواج جوانان، سازمان‌های حمایتی، خدمات اشتغال‌زا و… در نظر گرفته‌ایم که در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم این مساله را در اولین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها مطرح کنیم که اگر به تصویب برسد آن را در برنامه عملیاتی سال ۹۸ شبکه بانکی استان قرار دهیم تا مبنایی برای رونق اقتصاد باشد.

 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی تصریح کرد: بانک ملی به عنوان یکی از مهم‌ترین بانک‌های کشور است که در قالب یک بانک حاکمیتی مسئولیت سنگینی دارد و طبیعتا ما به عنوان دبیر کمیسیون و مسئول آن سعی داریم با شدت عمل بالاتری در راستای سیاست‌های اقتصادی استان و مثلث اقتصادی ترسیمی استاندار خراسان رضوی گام برداریم.

 

مونسان در خصوص جمع‌آوری دستگاه‌های پوز کم فعالیت در سال جاری، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های پوز یک ابزار الکترونیکی است که مجلس نیز مصوب کرده پزشکان باید مجهز به این دستگاه باشند، اما لازمه آن این بوده که در طول روز حداقل تراکنش صورت گیرد.

 

وی اضافه کرد: طبیعتا ورود دستگاه‌های پوز در شرایط تحریم به سختی انجام می‌گیرد در نتیجه این دستگاه‌ها باید در طول روز حداقل تراکنش را داشته باشند. در حال حاضر واحدهایی وجود دارند که چندین مورد از این دستگاه‌ها را دریافت کردند و از آن‌ها استفاده نمی‌کنند؛ در نتیجه موارد غیر قابل استفاده باید جمع‌آوری و در مکان‌های مورد نیاز مورد بکارگیری شود.

 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در خصوص سقف انجام تراکنش‌های دستگاه پوز، تاکید کرد: این مبلغ در بانک‌های مختلف متفاوت خواهد بود، اما باید حداقل تراکنش و یا حداقل مانده‌ای داشته باشند. از نظر تراکنش‌های مالی باید ۲۵ تراکنش باشد که اگر این تعداد رخ دهد آن دستگاه فعال بوده و یا حداقل مانده آن‌ها بالغ ۲۰۰ میلیون ریال باشد.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *