الزام پزشکان به استفاده از کارت‌خوان، در انتظار ابلاغ دولت

  • ۵ سال قبل
  • 0

«با وجود آنکه بارها اطلاع‌رسانی و تأکید شده است که پزشکان و مراکز درمانی به دستگاه کارت‌خوان مجهز باشند، انگار گوش شنوایی نیست. آن‌ دسته از پزشکان که کارت‌خوان نداشتند، همچنان هم ندارند.

این پیگیری‌ها در برخی مواقع نتیجه معکوس هم داشته است و تعدادی از پزشکانی که مبلغ ویزیت آن‌ها ازطریق دستگاه پُز واریز می‌شد، نیز از این کار انصراف داده‌اند و مبالغ ویزیت را نقدی دریافت می‌کنند. اعتراض هم که می‌کنیم، برخی منشی‌ها سریع می‌گویند دستگاه خراب شده است. همین که درست شد، دوباره استفاده می‌کنیم اما در مراجعات بعدی، باز هم از کارت‌خوان خبری نیست.»

پیش از این رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد، در پاسخ به گلایه‌های شهروندان به خبرنگار ما اعلام کرده بود که از نظر قانونی، دستورالعملی که پزشکان را ملزم به داشتن کارت‌خوان کند، ابلاغ نشده است. علی بیرجند‌ی‌نژاد به این نکته نیز اشاره کرده بود که مطب اغلب پزشکان در شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز است و در این‌باره توصیه مؤکد سازمان نظام‌پزشکی به همکاران، فراهم آوردن این امکان برای مراجعان بوده

است.

مدتی بعد از این اظهارات، در اسفند سال گذشته بود که مجلس شورای اسلامی برای سال٩٨، استفاده پزشکان از دستگاه‌های کارت‌خوان را تصویب کرد. برای پیگیری مجدد این موضوع به‌سراغ بیرجندی‌نژاد می‌رویم که او درباره اجرایی شدن این قانون و استفاده اجباری از کارت‌خوان در مطب پزشکان به شهرآرا می‌گوید: هرچند این قبیل مصوبات که برخی مشاغل را از سایران مستثنا می‌کند، خیلی پسندیده نیست، اما به محض تأیید این مصوبه ازسوی شورای نگهبان و ابلاغ آن، قطعا لازم‌الاجراست.

وی بار دیگر تأکید می‌کند: پیش از تصویب این طرح نیز بیشتر پزشکان برای تسهیل در امر پرداخت ویزیت‌ها و تکریم ارباب‌رجوع، اقدام به نصب دستگاه کارت‌خوان کرده‌ بودند و درحال‌حاضر نیز منتظر طی شدن مسیر قانونی و ابلاغ رسمی آن هستیم.

منبع: شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *