یک ریال از بودجه زیارت در سال گذشته به خراسان رضوی پرداخت نشد

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان خراسان رضوی گفت: حتی اگر دولت ۱۵ میلیارد تومان بودجه زیارت کشور را به خراسان رضوی پرداخت کند پاسخگوی خدمات ارائه شده در حوزه زیارت استان نمی باشد.

 

رضا جمشیدی اظهار داشت:  اعتبارات در برخی موارد نظیر بهداشت و درمان،زیارت و  راه و شهرسازی در بودجه به صورت ملی هستند و باید به وزارتخانه ها ابلاغ  و از طریق انها عملیاتی می شود.

 

وی با بیان اینکه اینگونه بودجه ها که ردیف ملی دارند، اختصاص و پرداخت انها در اختیار استان نیست، تصریح کرد: بودجه زیارت در سال گذشته،  ۱۵ میلیارد تومان بود که برای سه استان زائر پذیر خراسان رضوی، فارس و قم در نظر گرفته شده بود، اما متاسفانه یک ریال از این بودجه علی رغم پیگیری های متعدد به دستگاه های ملی و به این سه استان تخصیص و پرداخت نشد.

 

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان خراسان رضوی  افزود: مسئولان سازمان برنامه و بودجه دلیل این عدم پرداخت بودجه را عدم تحقق منابع درآمدی دولت در سال گذشته عنوان کردند و حتی اعلام داشتند که ترجیح می دهیم بودجه ای را که تخصیص داده شود ولی پرداخت نمی شود را ابلاغ نکنیم .

 

جمشیدی با اشاره به اینکه تخصیص و پرداخت بودجه مهتر از تصویب آن است،  ادامه داد: از طرفی در بودجه سال ۹۸ نیز ردیف بودجه زیارت برای سه استان خراسان رضوی، قم و فارس بدون تغییر نسبت به سال گذشته همان ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که حتی اگر اتفاق سال گذشته تکرار نشود و کل این بودجه به استان خراسان رضوی هم پرداخت شود، باز هم پاسخگوی خدماتی که در بحث زیارت در این استان انجام می شود نیست زیرا حداقل به دو یا سه برابر این بودجه برای تسهیل در امر زیارت در خراسان رضوی نیاز می باشد. زیرا در حال حاضر بخشی از اعتبارات داخلی استان صرف موضوع زیارت می شود که اگر بودجه این حوزه به درستی از سوی دولت انجام می شد نیاز به استفاده از بودجه های ردیف های دیگر نبود.

منبع: قدس آنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *