• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • اختصاص بودجه گردشگری ویژه مناطق نمونه ملی و گردشگری به منطقه هفت حوض

اختصاص بودجه گردشگری ویژه مناطق نمونه ملی و گردشگری به منطقه هفت حوض

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بودجه گردشگری ویژه مناطق نمونه ملی و گردشگری به منطقه هفت حوض اختصاص می یابد.

اربابی با بازدید از منطقه نمونه ملی و گردشگری هفت حوض آن را نگین گردشگری جنوب شرقی شهر مشهد خواند و با اختصاص بودجه گردشگری ویژه مناطق نمونه ملی و گردشگری به منطقه هفت حوض در قالب نامه ای از پیش تعیین شده موافقت کرد.

وی در این بازدید که به ۲ ساعت به طول انجامید، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت پذیرفته در منطقه هفت حوض، بیان کرد: تلاش‌ها، اقدامات و زیرساخت‌های رفاهی و گردشگری صورت پذیرفته در منطقه نمونه ملی و گردشگری هفت حوض، این محدوده را به لحاظ زیست محیطی و طبیعت بکر و چشم اندازهای بی‌نظیر و نزدیکی آن به شهر مقدس مشهد بهترین مکان برای گذران اوقات فراغت شهروندان، زائران و گردشگران تبدیل کرده است.

معاون سرمایه‌گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست طبیعی و جانوری منطقه، خاطرنشان کرد: ضروری است مطالعات راهبردی دقیق قبل از اجرای هر طرح عمرانی انجام شود.

هفت حوض می‌تواند قطب گردشگری جنوب شرقی مشهد شود

در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض گزارشی از اهم اقدامات صورت پذیرفته در حوزه‌های عمرانی و مطالعاتی ارائه کرد و گفت: این اقدامات در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و دسترسی‌های جاده‌ای و راه‌ها، انتقال خط لوله آب به منطقه، ایجاد شبکه برق فشار قوی و همچنین پیگیری و جذب سرمایه‌گذاران در فازهای مختلف مطالعاتی صورت گرفته است.

رشید صحابی با تاکید بر هماهنگی با طرح‌های راهبردی و جامع در این خصوص، بیان کرد: شناسایی، مستندسازی و معرفی و اطلاع‌رسانی جامع و گسترده محورگردشگری منطقه مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: هفت حوض در محور گردشگری روستایی که دارای مواهب طبیعی، تاریخی و فرهنگی است، قرار گرفته و در صورت توجه و نگاه ویژه مدیران کشوری، استانی و شهری و رفع برخی از کمبودها و مشکلات منطقه از جمله تامین راه دسترسی گردنه خلج، توسعه شبکه برق فشار قوی، ایجاد پایگاه اورژانس و امداد و نجات جاده ای و غیره می تواند قطب گردشگری جنوب شرقی شهر مشهد محسوب گردد.

صحابی اظهار کرد: این مهم علاوه بر بالا بردن مدت زمان ماندگاری زائران و گردشگران در منطقه، کسب درآمد پایدار گردشگری برای مدیریت شهری را به ارمغان می‌آورد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه