بخشی از مشکلات موجود در کشور محصول نظام اداری ماست

  • ۵ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: بخشی از مشکلات موجود در کشور محصول نظام اداری ماست به طوری که بسیاری از دولت‌ها می‌خواستند و می‌خواهند نظام اداری را جدید کنند ولی موفق نشده‌اند.

 

علیرضا رزم‌حسینی در بازدید از شرکت کشت و صنعت پیشرو صالح کاشمر عنوان کرد: امروز در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته‎ هزینه استقلال، آزادی و تصمیمات مستقلانه رامی‌دهیم به همین دلیل مجبور هستیم استقامت و تحمل کنیم.

 

وی اظهار کرد: ثمره این استقلال بیش از این است، عزت جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه به گونه‌ای هست که بسیاری از کشورها وابستگی خود را به جمهوری اسلامی به صورت علنی مطرح می‌کنند و این به برکت خون شهدا و ایثارگران و فعالان حوزه اقتصادی است.

 

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: امروزه کسی که بتواند برای عده‌ای اشتغال ایجاد کرده و هزینه‌هایش را اداره کند بار بسیار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته البته دولت‌ها مسئولیت ایجاد زمینه شغل را دارند و مسئول ایجاد اشتغال نیستند. مکلف هستیم زمینه را برای فعالان اقتصادی ایجاد کنیم تا به ایجاد شغل پایدار به استان و کشور بپردازند هرچند مشکلاتی هم وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است.

 

رزم حسینی افزود: بخشی از مشکلات موجود در کشور محصول نظام اداری ماست بسیاری از دولت‌ها می‌خواستند و می‌خواهند نظام اداری را از کهنگی و مدل قدیمی ۱۰۰ ساله که دارد، درآورده و آن را جدید کنند ولی موفق نشده‌اند.

 

وی بیان کرد: شاید مجبور باشیم که در کنار دولت دیوان سالار نهادهایی ایجاد کنیم که آن‌ها در دراز مدت نقش دولت را بازی کنند که یکی از آن‌ها نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی است.

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: معین‌های اقتصادی کسانی هستند که رسالت توسعه و پیشرفت منطقه برعهده آن‌هاست و افرادی کارآفرین، توسعه یافته هستند و بسیار بهتر می‌توانند کارهای توسعه‌ای را برعهده بگیرند و انجام دهند.

 

وی عنوان کرد: مردم خراسان رضوی و ایران از قابلیت‌های بسیاری برخوردار هستند بدون شک تمام مردم مبالغی حتی اندک را دارند به همین دلیل افرادی باید باشند که این پول‌های خرد را تبدیل به پول‌های بزرگ کنند که معین‌های اقتصادی همین افراد هستند.

 

رزم حسینی گفت: هرچند در مقطعی به فعالان اقتصادی ظلم کردیم و از این‌ها به عنوان زالو صفت و افراد غارتگر نام بردیم و حرف‌های بسیار دیگری برعلیه‎شان زدیم. متاسفانه ثروت را از کشور خارج کردیم و هنوز هم داریم از استان خارج می‌کنیم و میزان کسب و کار را پایین آوردیم.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: مثلث توسعه اقتصادی می‌خواهد این را بگوید که تک تک جوانانی که در این عرصه می‌آیند کار کنند خود مجاهد، عابد و مورد تکریم نظام هستند. کم نیستند افرادی که در دنیا تولید ثروت دارند و در کنار آن موسسات بزرگ بنیادهای خیریه ایجاد می‌کنند برای نجات دادن مردم از فقر و بیماری و … در واقع آن‌ها دارند به دین اسلام عمل می‌کنند.

 

وی افزود: هرچند همیشه بحران آب داشته‌ایم و برای تامین آب شرب سالم با مشکلات جدی مواجه بوده‌ایم اما امسال این نعمت خدادادی میلیاردها ارزش ریالی برای کشور داشت اما تعداد بسیار اندکی سپاسگزاری کردند.

 

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: متاسفانه در شبکه‌ها مجازی تهمت‌های بسیاری زدند به طوری که اگر مسئولی برای کمک سیل‌زدگان می‌رفت، می‌گفتند برای نمایش بوده و اگر نرود می‌گویند مسئولان کجا هستند.

 

وی بیان کرد: جامعه‌ای که ناسپاس باشد خداوند نعمت‌های خود را از آن‌ها می‌گیرد متاسفانه تبلیغ خوبی نکرده‌ایم و مدام از نجاست و طهارت می‌گوییم، باید نهضت اقتصادی را هم راه انداخت.

 

باید موج فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی از استان خراسان رضوی آغاز شود

 

رزم‌حسینی در ادامه گفت: باید موج فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی اقتصادی از استان خراسان رضوی شروع شود، هر کس که وفادار به کشور و نظام و انقلاب است همه باید زیر چتر ولایت باشند و این متعلق به گروه و حزب خاصی نیست.

 

استاندار خراسان رضوی گفت: متاسفانه یاد گرفته‌ایم که به جامعه با بدبینی و بی‌اعتمادی نگاه کنیم در صورتی که امکانات بسیاری در اطراف ماست.

 

وی عنوان کرد:  اسلام دین تکامل و جامع است و تک بعدی و افراط و تفریط در آن جایی ندارد، بنابراین با ایجاد موج فرهنگی همانند دوران دفاع مقدس که جوانان ما با ایمان و با اراده آهنین بدون هیچ چشم‌داشتی هشت سال در مقابل دشمن مقاومت کردند می توانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی به دستاوردهای خوبی دست یابیم.

 

رزم حسینی با ابراز خرسندی از اولین حضورش در کاشمر گفت: به زودی در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی با حضور ضلع‌های مثلث اقتصادی فرهنگی به کاشمر سفر خواهم کرد تا در حوزه اقتصاد مقاومتی شاهد آغاز گام‌های جدیدی باشیم.

منبع: ايسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *