• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • راضی نیستم برخورد نادرستی از سوی کارکنان شهرداری با مردم صورت گیرد

راضی نیستم برخورد نادرستی از سوی کارکنان شهرداری با مردم صورت گیرد

  • ۵ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد گفت: مدیران در انتصابات خود، تفویض اختیار به خانم ها را جدی بگیرند.
محمدرضا کلائی در نشست شورای اداری که در سالن شهدا برگزار شد، به اجرای یک مورد اعمال قانون در بولوار سرافرازان طی چند روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: درست است تخلفی صورت گرفته، اما نحوه اعمال قانون دارای اهمیت است. حتی اگر دستور قضائی وجود دارد، حتما شیوه های منطقی تر و نرم تر در اجرای قانون باید لحاظ شود. در واقع، در وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی کنونی راضی نیستم برخوردهای نادرستی از سوی کارکنان شهرداری با مردم صورت گیرد.
وی عدم توجه به قانون را قبیح دانست و گفت: گرچه پا را از قانون فراتر گذاشتن نیز قبیح است، اما لازم است وضعیت مردم در نظر گرفته شود.
شهردار مشهد با تاکید بر اینکه حرکت مدیریت شهری بر مدار مقررات است، افزود: بخشی از آبروی ما به دست کارکنانی است که مسئول اعمال قانون هستند.
کلائی با اشاره به اجرای برخوردهای جبری و قهری، بیان کرد: اعمال قانون باید با رعایت همه جوانب باشد؛ به ویژه جایی که با مردم سروکار دارد. جامعه بستر التهابات اجتماعی است و خطای همکارانی که مامور اعمال قانون هستند، علاوه بر تضییع حقوق مردم، به حیثیت سازمانی نیز صدمه وارد می کند.
وی مسئله محوری را جایگزین راه حل محوری دانست و گفت: بزرگترین سرمایه مدیران مسئله واقعی است و باید حوزه مسائل به روز شده و واقع نگر باشیم.
شهردار مشهد با اشاره به الگو بودن مشهد در بین سایر کلانشهرها، بیان کرد: با رصد وضعیت مشهد مقدس در بین سایر کلانشهرها، وضعیت شهرداری مشهد مطلوب گزارش شد. این وضعیت ابعاد بزرگتری به مسئولیت ما می دهد و در عین حال می توانیم راه حلی که برای معضلات وجود دارد، به سایر کلانشهرها تعمیم دهیم.
*مدیران تبعیض مثبت نسبت به انتصاب کارکنان خانم را جدی بگیرند
کلائی با تاکید بر لزوم درک ابعاد مسئولیتی، خاطرنشان کرد: مدیران در انتصابات خود، تفویض اختیار به خانم ها را جدی بگیرند و فرض بر این است که با داشتن همکاران شایسته از بین خانم ها، ۱۰ تا ۳۰ درصد انتصابات را شامل شوند.
شهردار مشهد ادامه داد: باید انتصاب مدیران خانم را به وضعیت استاندارد برسانیم. این موضوع را در گذشته از مدیران خواسته ام و بر آن بار دیگر تاکید میکنم.
وی با اشاره به اهم ۵۰ پروژه فعال در شهرداری مشهد، اظهار کرد: تحول بر بافت پیرامونی حرم مطهر مورد تاکید است و راهبرد اصلی آن است که منطقه ثامن باید سروسامان پیدا کند و از وضعیت کارگاه ساختمانی بیرون آید. زیر ساخت ها تکمیل شود و تحولی جدی در بافت اتفاق بیافتد.
شهردار مشهد با اشاره به ارائه پیشنهادی به دولت برای تامین منابع مورد نیاز شهرداری، عنوان کرد: پیشنهاد دادیم شهرداری مشهد بخشی از مطالبات دولت را از چین دریافت کند یا دولت گارانتی فروش نفت به کشور چین ارائه بدهد و کانال مالی آن دنبال می شود.
کلائی به وضعیت سیما و منظر شهری اشاره کرد و گفت: منظر شهر دارای اهمیت است. سیمای شهر بسیار شلوغ است و باید در شکل و مدل منسجمی پیاده سازی شود.
وی به وجود برخی انتقادات در خصوص توسعه فضای سبز شهر اشاره کرد و توضیح داد: با انتقادات زیست محیطی در خصوص شبکه آبیاری فضای سبز مواجه ایم. این انتقادات را قبول ندارم. چرا که اگر بپذیریم و فضای سبز مشهد را توسعه ندهیم، اقلیم شهر خشک تر می شود.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: راه حل این مسئله بهره گیری از پساب های ۳ میلیون شهروند مشهدی است. در واقع، احداث تصفیه خانه و توسعه شبکه آبیاری غیرشرب در این زمینه می تواند مورد توجه باشد.
کلائی در خصوص ترافیک هسته مرکزی شهر، اظهار کرد: با ایجاد ۵۶۰۰ جای پارک، احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر و راه اندازی و تکمیل ۴ مود حمل و نقلی، بخشی از مشکلات هسته مرکزی شهر حل وفصل خواهد شد.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *