• صفحه خانگی
  • >
  • سیاسی
  • >
  • «پژمانفر» پیشتاز منتخبان مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات است

«پژمانفر» پیشتاز منتخبان مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات است

  • ۲ ماه قبل
  • 0

فرماندار مشهد گفت: «نصرالله پژمانفر» تاکنون با ۱۸۹ هزار و ۶۶۵ رای در بین سایر نامزدهای حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیشتاز است.

محسن داوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعداد آرای ماخوذه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مشهد و کلات ۹۲۸ هزار و ۱۶۶ رای و با مجموع آرای احمدآباد و رضویه ۹۶۷ هزار و ۷۶۶ رای با درصد مشارکت ۴۰.۲۷ درصد است.

وی اضافه کرد: ۸۲ درصد صندوق های شعب اخذ رای مشهد و کلات شامل هزار و ۵۱۸ صندوق شمارش شده است.

فرماندار مشهد ادامه داد: تاکنون حجت الاسلام نصرالله پژمان فر با ۱۸۹ هزار و ۶۶۵ رای، میثم ظهوریان با ۱۴۰ هزار و ۲۲۹ رای، اصغر نخعی راد با ۱۱۱ هزار و ۲۷۲ رای، احسان عظیمی راد با ۷۴ هزار و ۷۰۴ رای و کاظم معتمدی فر با ۷۱ هزار و ۹۲۵ رای به ترتیب در ردیف اول تا پنجم قرار دارند.

داوری گفت: حسنعلی اخلاقی امیری با ۶۵ هزار و ۸۵۰، جواد کریمی قدوسی با ۵۱ هزار و ۷۲۰، فاطمه رحمانی با ۴۱ هزار و ۵۰۲ رای و فرزانه نجفی با ۳۲ هزار و ۷۰ رای در رده های بعدی قرار دارند.

فرماندار مشهد از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای تقدیر و اظهار کرد: در این انتخابات مردم پیروز شدند و دشمن مانند همیشه شکست خورد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد، ۲۵۰ هزار نفر برای نخستین بار امکان حضور در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی را داشتند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور داشتند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای بود و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را بر عهده داشتند.

منبع : ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *