برگزاری انتخابات الکترونیک برای شهرهای بالای یک میلیون نفر

  • ۱۱ ماه قبل
  • 0

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت:طبق مصوبه مجلس برای شهرهای بالای یک میلیون نفر انتخابات الکترونیک برگزار خواهد شد

طباطبایی رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: هم‌اکنون قانونی در مجلس در حال تصویب است که یک هشتم انتخابات الکترونیکی انجام شود که البته باید این قانون ابلاغ گردد.

وی تصریح کرد: الکترونیکی کردن انتخابات تفاهمی بین شورای نگهبان و وزارت کشور است که برای شهرهای بالای ۱ میلیون جمعیت برگزار می‌شود‌.

طباطبایی افزود: براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته انتخابات الکترونیکی در دوره قبل با مشکلاتی روبه‌رو بود که باید این مشکلات برطرف گردد و همچنین الکترونیکی شدن انتخابات فقط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

 مهلت استعفای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: آخرین مهلت قبول استعفای مدیران استانی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ است.

 سید هادی طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: آخرین مهلت قبول استعفای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ است و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده، جهت ثبت‌نام و اعلام داوطلبی مورد پذیرش نخواهد بود.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با هرگونه جانبداری و سوء استفاده از امکانات دولتی توسط عوامل اجرایی و مدیران استانی و شهرستانی برخورد خواهد شد، اظهار کرد: مجموع عوامل و دست اندرکاران ستاد انتخابات استان خراسان رضوی، خود را بر اساس شرع و قانون موظف به برگزاری انتخابات سالم و بی طرفانه می دانند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات اسفند ماه امسال، بر ضرورت تبیین اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات و نیز رعایت اصل امانت و بی طرفی از سوی مجریان و ناظران تاکید کرد.

طباطبایی تعداد اعضای هیئت اجرایی انتخابات ۱۴۰۲ در خراسان رضوی را ۹۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: از ۶۷۲ نفر از معتمدین علمی و منطقه ای نیز در انتخابات پیش رو استفاده خواهیم کرد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *