موج انتقادها از «خود اختفایی» صدرالساداتی ها

  • ۵ سال قبل
  • 0

ماجرای صدرالساداتی ها با انتشار استوری در ۵ کیلومتری کیاسر و فیلم خرید زغال و قلیان وارد مرحله تازه ای شد

سید مهدی صدرالساداتی که ماجرای مفقودشدن او در فضای خبری و به ویژه در شبکه های اجتماعی بازتاب یافته است ، بدون آن که توضیحی درباره این حواشی بدهد با فرافکنی مسئولیت پاسخ گویی را به برادرش واگذار کرد.پس از تکذیب رسمی ادعاها مبنی بر دستگیری یا ربوده شدن برادران صدرالساداتی احتمال خودمفقودی آنان قوت بیشتری گرفت و اظهارات دو نماینده مردم قم در مجلس هم این احتمال را تقویت و تأیید کرد. پس از گذشت ۷۲ ساعت از این حواشی، محمدمهدی صدرالساداتی تصویری از تابلوی ۵ کیلومتری کیاسر منتشر و عملاً گمانه زنی ها درباره بازداشت یا ربودن خود را رد کرد.
خرید قلیان و زغال!
شامگاه جمعه همچنین یکی از کاربران شبکه های اجتماعی تصویری از دوربین مداربسته یک مغازه منتشر کرد که محمدمهدی صدرالساداتی و یکی از همراهانش را در حال خرید قلیان نشان می داد. آن گونه که ادعا شده بود این تصویر مربوط به یک مغازه در نزدیکی قم است. مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس هم در گفت و گویی به این موضوع اشاره کرد و نوشت: ما رد آن ها را داریم که در کجای قم و در روستاهای قم بودند، فردو رفته بودند و حتی در جاهایی در مسیر زغال برای قلیان خریدند، همه این ها را داریم و مشخص است. ذوالنور همچنین با اشاره به استوری صدرالساداتی که در آن نوشته بود نه در قم هستیم و نه اختفای اختیاری داشتیم، گفت: در استوری منتشر شده، تصویری از تابلوی پنج کیلومتری کیاسر نشان داده می شود و این کار آنان برای این است که بگویند قم نبوده اند ولی آن ها در روستای فردوی قم بودند. احمد امیرآبادی فراهانی دیگر نماینده قم در مجلس هم در واکنش به پست صدرالساداتی نوشت: آقای ‎صدرالساداتی شما به قم آمدید و بعد به روستای فردو رفتید، در شهر کهک خرید کردید، بعد از آن هم به تهران رفتید بعد هم به طرف کیاسر… پدر بزرگوار ادعا کرده بی خبر ونگرانم، به جای استوری یک تماس با ایشان می‌گرفتید! تسنیم هم به نقل از منابع آگاه نوشت: صدرالساداتی‌ها از همان ابتدا با خاموش کردن گوشی هایشان به روستای فردو در نزدیکی قم بازگشته و در منزل برادر غفار عباسی (معروف به عباس غفاری) مستقر شده بودند، با این حال این برادران روزجمعه و پس از روشن شدن جزئیات برنامه‌شان و افشای آن توسط رسانه‌ها، از منزل خارج شدند، راننده خود را در حوالی پردیسان قم پیاده کردند و سپس به‌سمت مازندران به‌راه افتادند.
مهدی صدرالساداتی: سکوت خواهم کرد!
با این حال محمدمهدی صدرالساداتی صبح شنبه در استوری اینستاگرام خود درباره این حواشی نوشت: همراهی این جانب از ابتدای سفر به بندرعباس تا شرایط کنونی فقط و فقط به درخواست برادر بزرگ ترم سیدروح ا… صدرالساداتی (نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان) بوده است و ایشان توضیحات خود را بیان خواهد کرد و بنده در این زمینه سکوت خواهم کرد. در نهایت شب گذشته روح ا… صدرالساداتی عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تأیید خاموش کردن اختیاری گوشی های همراه خود، ادعاهایی را درباره افرادی که آن ها را نفوذی در برخی نهادهای انقلابی خواند، مطرح کرد.
واکنش ها به حاشیه سازی صدرالساداتی
در باره حاشیه سازی های اخیر که می توان آن را نوعی بازی با افکارعمومی خواند، چهره های مختلفی واکنش نشان دادند. حمید رسایی نماینده سابق مجلس هم در اینستاگرام خود نوشت: بارها سخنرانی ما را تعطیل و خودمان را تهدید کرده اند و در سالن و مسجد را به روی‌مان بسته‌اند ولی این جنگولک بازی‌ها را درنیاوردیم و مخاطبان مان را فریب نداده‌ایم. اگر از دستگاه و نهادی شاکی بوده‌ایم، مثل یک مرد از آن ها انتقاد کرده‌ایم اما نامردی و اتهامات اضافه به آن ها نزده‌ایم.محمدرضا زائری روحانی سرشناس هم در واکنش به این اتفاقات در توئیتر خود نوشت: «اگر این ادعای اختفای اختیاری صدرالساداتی ها درست باشد و خودشان بازی درآورده باشند، باید آن ها را بگیرند و از پا آویزان شان کنند! به جرم تشویش اذهان و ایجاد آشوب روانی و ایجاد بدبینی نسبت به نهادهای رسمی و امنیتی، ولی اگر این ادعا درست نباشد… .» المیرا شریفی مقدم مجری شبکه خبر هم در توئیتی با اشاره به این حواشی نوشت: «شمال و جنوب تفاوتی ندارد، هدف چیز دیگری است.»در این بین برخی از کاربران هم با به کار بردن اصطلاح «قایم باشک بازی» درباره این حواشی از صدرالساداتی پرسیدند: شما که مدعی شفاف سازی درباره همه موضوعات هستید، چرا حاضر نیستید درباره غیبت خود شفاف سازی کنید تا حداقل خانواده خود را از نگرانی خارج کنید؟ برخی کاربران هم به کنایه خرید زغال و قلیان و مخفی شدن از انظار عمومی را نسخه جدید عدالت خواهی مدعیان عدالت دانستند! خبرگزاری فارس هم با اشاره به فضاسازی های صدرالساداتی نوشت: برخی تحلیلگران، نمایشی بودن سناریوی غیبت صدرالساداتی را به سبک عدالت خواهی او، مرتبط می‌دانند و معتقدند وقتی فرد یا افرادی، برای جلب توجّه افکار عمومی، بدون سند و مدرک متقن، انگشت اتهام را به هر سو نشانه می‌روند و به‌جای رجوع به عدلیه، خود بر صندلی قاضی می‌نشینند و فضای مجازی را کرسی قضاوت خود قرار می‌دهند، در نهایت برای هرچه بیشتر دیده‌شدن، سناریوی بازداشت و ربوده‌شدن خود را طراحی می‌کنند.فرید مدرسی خبرنگار مطرح حوزه روحانیت نیز از جنبه دیگری به موضوع ورود کرد و نوشت: آقای محمدرضا مدرسی‌یزدی، عضو محترم شورای نگهبان پیشتر در جلساتی از اقدامات داماد خود [محمدمهدی صدرالساداتی] اعلام برائت کرده بود. خوب است اینک، به رسانه‌ها بگویند تا همه بدانند که هیچ گونه تبعیض برابر قانون وجود ندارد تا خدای ناکرده جایگاه‌شان آسیب نبیند و مماشات، سوء تفاهمی در افکارعمومی ایجاد نکند.
همچنین مهدی محمدی تحلیلگر سیاسی نیز در توئیتی با اشاره به حواشی اخیر نوشت: این جزو نخستین برکات فسادستیزی سیستماتیک قوه قضاییه و آیت ا… رئیسی است که ضدانقلابی گری افتاده در پوستین عدالت خواهی رسوا شود. داستان البته به این مقدار محدود نخواهد ماند.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *