برخی نمی گذارند فوتسال استان نفس بکشد

  • ۵ سال قبل
  • 0

فوتسال خراسان رضوی همواره سرشار از استعدادهای ناب و درخشان بوده است؛ ظرفیت هایی که اگر در یک تیم جمع شوند، هیچ رقیبی جلودارشان نخواهد بود. بازیکنان زیادی بودند که از این استان کوچ کرده و به ستاره‌های درخشان تیم های شان هم تبدیل شده‌اند و حتی برخی از آن ها هم لژیونر لقب گرفتند. طی سال های گذشته از دل شهرهای استان هم فوتسالیست های مستعد زیادی رشد کرده اند که این روزها حرف های زیادی برای گفتن در فوتسال کشور دارند. یکی از این استعدادها ، گلر تربت جامی است که به طور رسمی کار خود را در سال ۸۲ از تیم کانون هنر و اندیشه تربت جام در لیگ دسته اول کشور آغاز کرد و پس از آن به تیم پرطرفدار علم و ادب خراسان پیوست و به مدت پنج سال در این تیم بازی کرد. «حسین عظیمی» گلر تربت جامی که سابقه حضور در تیم های فوتسال فیروز صفه اصفهان، یاسین پیشرو قم و فرش آرای مشهد را هم در کارنامه اش دارد، سال گذشته به عنوان بازیکن مازاد در فهرست فرش آرایی ها قرار گرفت و به ناچار در یک تیم دسته اولی به میدان رفت؛ اما این پایان زندگی فوتسالی او در سطح اول کشور نبود و به یکباره برای فصل جدید راهی گیتی پسند اصفهان، جدی ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر فوتسال کشور شد. پیوستن عظیمی به تیم اصفهانی به عنوان گلر دوم خوش شانسی دیگری را برای او به همراه داشت، چراکه سپهر محمدی، دروازه بان ملی پوش گیتی پسند، راهی لیگ های اروپایی شد و فرصت به گلر خراسانی برای هنرنمایی در لیگ برتر امسال رسید. هرچند اصفهانی ها برای جایگزینی محمدی یک دروازه بان خارجی جذب کردند، اما طی چند هفته اخیر عظیمی وظیفه حراست از دروازه گیتی پسند را برعهده داشته است. به بهانه دیدار روز جمعه تیم های فوتسال گیتی پسند و فرش آرا در اصفهان گفت و گویی با عظیمی داشتیم که ماحصل آن در ادامه تقدیم می شود.
دلالی نداشتم
گلر خراسانی تیم فوتسال گیتی پسند، در واکنش به حواشی که گفته می شود به واسطه دلالان با تیم اصفهانی قرارداد بسته است، می گوید: اگر قرار بود با دلال ها در ارتباط باشم که الان درتیم ملی بازی می کردم. جزو معدود بازیکنانی هستم که در ایران دلال ندارم. اگر دلال داشتم سال گذشته در لیگ دسته اول به میدان نمی رفتم . حسین عظیمی می‌افزاید: تیم فوتسال گیتی پسند به دنبال جذب گلر دوم بود که پیش از حضور من در تمرینات حدود ۱۰ دروازه بان دیگر هم تست داده بودند؛ اما نظر کادر فنی را جلب نکردند و در نهایت گزینه نهایی آن ها من بودم که خوشبختانه باشگاه از عملکردم راضی است و مطمئن باشید هیچ دلالی در کار نبوده است. وی همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر حمید بی غم سرمربی مشهدی گیتی پسند در این انتقال نقش داشته است، می گوید: حمید بی غم به عنوان یک مربی مشهدی طی این سال‌ها در حق من برادری کرده است و پس از جدایی سپهر محمدی از هفته هفتم درون دروازه ایستادم و خوشحالم پاسخ او را به خوبی دادم.
بدون شک عظیمی، گلر گیتی پسند، در بازی روز جمعه برابر فرش آرا انگیزه های بسیاری دارد تا خودش را دوباره اثبات کند، چراکه این گلر خراسانی در آستانه فصل گذشته لیگ برتر از تیم مشهدی کنار گذاشته شد. او با تشریح اتفاقات سال گذشته می گوید: یکی دو هفته مانده به پایان زمان نقل و انتقالات لیگ برتر فوتسال در فصل گذشته ، باشگاه فرش آرا اعلام کرد دیگر نیازی به من ندارد و وقتی پیگیر این موضوع از مدیریت باشگاه شدم، همه چیز را به گردن محسن حسن زاده سرمربی تیم انداختند. عظیمی ادامه می دهد: با حسن زاده هم هرچه تماس گرفتم پاسخ گو نبود و موفق نشدم با وی صحبت کنم اما به نقل از این مربی شنیدم که باشگاه من را نمی خواسته و او هیچ دخالتی نداشته است. متاسفانه آقایان من را از این طرف به آن طرف پاسکاری کردند.
ضعیف نبودم
وی تاکید می کند: هیچ وقت از این آقایان راضی نیستم، چرا که بعد از شش سال حق من این نبود و در شرایطی که می توانستند یک تشکر کنند، حتی احترام من را هم به عنوان یک بازیکن باتجربه حفظ نکردند، چه برسد به این که پیشنهاد بدهند ، حداقل به عنوان گلر دوم یا حتی مربی دروازه بان کنارشان بمانم. گلر خراسانی تیم فوتسال گیتی پسند می‌افزاید: در فهرست نهایی فصل گذشته فرش آرا حضور داشتم؛ اما سرپرست این تیم گفت قولی به تو برای حضور در آن فصل نداده بودیم. در حالی که عملکرد خوبی در فصل قبل تر از آن داشتم و تعداد گل هایی که در آن فصل دریافت کردم با سپهر محمدی گلر گیتی پسند برابر بود و حتی همه شاهد تقدیرهای مدیریت باشگاه از عملکردم پس از هر بازی بودند، پس با وجود این ضعیف کار نکرده بودم. وی خاطرنشان می کند: آقایان رسم مسلمانی را به جا نیاوردند و با بدترین شکل با من برخورد کردند، هرچند من حاضر بودم به کارم در کنار این تیم ادامه بدهم.عظیمی اضافه می کند: مدیران فرش آرا در حق من بی‌معرفتی کردند و ظلم بزرگی به من روا داشتند . اما خوشحالم که به تیم اول ایران پیوستم.
نتایج خوب در لیگ ضعیف
وی با اشاره به نتایج فرش آرایی‌ها در لیگ برتر می‌گوید: طی دو سال گذشته لیگ برتر فوتسال بسیار ضعیف شده و به همین دلیل فرش‌آرا نسبت به سال های قبل بهتر نتیجه گرفته است. همچنین بیشتر بازیکنان خوب فوتسال به تیم های خارجی کوچ کرده اند و اکثر تیم ها بی پول شده اند و تنها ۴چهار باشگاه توانایی پرداخت قراردادهای بالا را دارند. عظیمی با بیان این که بازیکنان خوبی همچون بهادری و محمدی در فرش آرا حضور دارند، می افزاید: فرش آرا امسال نتایج خوبی گرفته و به نظرم یکی از سال های خوب آن ها بوده است، هرچند تا مرحله پلی آف هیچ چیز معلوم نیست. وی درباره دیدار پیش روی تیمش برابر فرش آرا در اصفهان خاطر نشان می کند: بازی سختی مقابل فرش آرا داریم؛ اما با تمام قدرت برابر آن ها به میدان می رویم. تیم آن ها در مسابقات امسال شرایط خوبی پیدا کرده و روی نوار موفقیت گام برداشته است. ولی ما هم با بهره گیری از تجربه تیمی به کسب حداکثر امتیاز در این مسابقه فکر می کنیم.
موانع فوتسال استان
وی به وضعیت فعلی فوتسال خراسان رضوی هم اشاره می کند و می افزاید: در مجموع فوتسال استان روند رو به رشدی داشته است؛ اما در این میان برخی مربیان، بازیکنان و مدیران عامل نمی‌گذارند فوتسال استان نفس راحتی بکشد. فوتسال خراسان رضوی واقعا غریبه پرست است و در شرایطی که این همه بازیکن مشهدی خارج از گود نشسته اند، نباید بازیکنان غیربومی را جذب کرد. عظیمی خاطرنشان می کند: فوتسال استان سرشار از استعداد است و در صورتی که طرز تفکر متولیان تغییر یابد و به نیروهای بومی بیشتر توجه کنند قطعا شرایط بهتر از این هم خواهد شد.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *