سقف آرزوهای “یلی” خراسان

  • ۵ سال قبل
  • 0

والیبالیست ۲۰۹ سانتی متری قوچانی: شاید هیچ نسلی بعد از ما قهرمان جهان نشود
سروقامتان ایرانی برای اولین بار در تاریخ رقابت های جهانی موفق شدند عنوان قهرمانی را به دست آورند که با این افتخارآفرینی، اتفاق بزرگی برای ورزش کشورمان رقم خورده است . بی شک یکی از تاثیرگذارترین و امتیازآورترین والیبالیست ها ، «پوریا یلی» جوان قوچانی بود که این روزها همه نگاه ها را به خود معطوف کرده است. او که به همراه تیم ملی بزرگ سالان ایران در لیگ ملت‌های والیبال حضور داشت و در چند بازی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت ، پس از پایان این رقابت ها راهی بحرین شد و به عنوان یکی از بازوان اصلی در قهرمانی ملی پوشان جوان ایفای نقش کرد.به ویژه در چند بازی پایانی به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان هم لقب گرفت. حالا این جوان ۲۰۹ سانتی متری به عنوان یکی از آینده داران والیبال ایران معرفی شده است و دست اندرکاران این رشته ورزشی نگاه ویژه ای روی این بازیکن خراسانی قطعا خواهند داشت. یلی بلافاصله پس از بازگشت از مسابقات جهانی به اردوی تیم ملی فراخوانده شد. بهانه ای شد تا در بازگشت از مسابقات جهانی گپ و گفتی با این والیبالیست قوچانی داشته باشیم که تقدیم می شود.
حساسیت زیاد بازی ها
این والیبالیست خراسانی در ابتدای سخنان خود درباره سطح مسابقات جهانی می گوید: سطح مسابقات قهرمانی جوانان جهان با بزرگ سالان هیچ تفاوتی ندارد و فقط به لحاظ تجربه پایین تر است، اما در مجموع همان حساسیت ها را دارد و فشار زیادی روی تمام بازی ها وجود دارد.  “پوریا یلی” به دلایل موفقیت تیم ملی در این رویداد بین المللی اشاره می کند و می افزاید: تنها دلیل موفقیت ما در رقابت های قهرمانی جوانان جهان ، همدلی تیمی بود . علاوه بر آن تجربه بازی سه، چهار والیبالیست جوان در تیم ملی بزرگ سالان تاثیرات مثبتی از نظر روحی و روانی در این مسابقات به دنبال داشت و خوشبختانه در نهایت بهترین عملکرد ملی پوشان هم رقم خورد که توانستیم قهرمان جهان شویم. بابت قهرمانی تیم ملی خیلی خوشحال هستم. کسب مدال طلا در این سطح یکی از آرزوهایم بود.  وی با بیان این که تاکنون تجربه قهرمانی در جهان را نداشته ام ، اظهار می کند  تا الان چنین تجربه ای را نداشتیم . چرا که تیم ملی جوانان در سال ۲۰۰۷ به جایگاهی بهتر از سومی جهان دست نیافته بود و عنوان قهرمانی در این رقابت ها شگفتی بزرگی برای والیبال ایران بود . شاید هیچ نسلی پس از ما نتواند این افتخار بزرگ را رقم بزند.
بازیکن امتیاز آور
پشت خط زن خراسانی عضو تیم ملی والیبال در خصوص این که پس از پایان لیگ ملت ها زمانی برای استراحت نداشت و بلافاصله به اردوی تیم ملی جوانان پیوست، می افزاید: به لحاظ آمادگی جسمانی فشارها بعد از لیگ ملت ها زیاد بود، اما به خاطر جوانی و انگیزه با قدرت به اردوی تیم ملی جوانان پیوستم و خستگی در این شرایط معنایی نداشت، چرا که یک ملی پوش در این سطح باید پشتکار بالایی داشته باشد.
او که یکی از امتیازآورترین ملی پوشان در این رقابت ها بود،درباره سختی بازی ها خاطرنشان می کند: در برخی مقاطع بار حملات تیم ملی روی دوش من به عنوان پشت خط زن بود که خوشبختانه توانستم در این پست کلیدی عملکرد خوبی را به نمایش بگذارم و نقشی در این افتخار آفرینی داشته باشم که در دو بازی پایانی جزو بازیکنان امتیاز آور بودم.
معافیت از سربازی
یلی با اشاره به خبر معافیت ملی پوشان تیم ملی والیبال جوانان می افزاید: هم اکنون ۲۰ سال دارم و به خاطر قهرمانی در رقابت های والیبال جهانی از حضور در خدمت سربازی معاف شده ام . ان شاءا… در اولین زمان پیگیر انجام کارهای مربوط به آن خواهم بود.
وی با بیان این که اکنون در تمرین های تیم ملی والیبال بزرگ سالان حضور یافته ام، می افزاید : قرار بود که اردویی را در بلغارستان داشته باشیم که بنا بر تصمیم ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی، این اردو به دلیل وضعیت تیم ملی و نیاز به برگزاری جلسات تمرینی بیشتر و همچنین ریکاوری بازیکنان، لغو شد.  اما احتمالا از ۱۶ مرداد در مسابقات انتخابی جهانی در سنت پترزبورگ برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ برابر کوبا، مکزیک و روسیه به میدان خواهیم رفت. این والیبالیست خراسانی درباره سقف آرزوهای خود می گوید: سقف آرزوهای من بازی کردن برای تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ است . برای همین تمام تلاش خود را می کنم تا در این مسابقات بهترین عملکرد را ارائه دهم.
منبع: روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه