آنالیز گلزنی پدیده

  • ۵ سال قبل
  • 0

سرخ پوشان خراسانی در نیم فصل اول عملکرد خوبی در گلزنی داشتند

 

پدیده شهر خودرو در فصل هجدهم روزهای پرفراز و نشیب زیادی داشت.روزهای تلخی که پایانش به شیرینی تبدیل شد.تیمی که رو به انحلال بود، در میانه فصل با ورود شهر خودرو جان تازه ای گرفت و حالا در چند قدمی آسیایی شدن قرار دارد.اما در این میان رهبری تاثیر گذار مرد اول تیم، یعنی یحیی گل محمدی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

این معلم اردبیلی در فصل هجدهم با بازیکنان گمنام و با تفکرات هجومی‌، تیمش را روانه مسابقات کرد و در طول فصل زیباترین بازی ها را به نمایش گذاشت.او همیشه با سیستم ۲-۴-۴ تیمش را وارد مستطیل سبز می کرد و تا پایان فصل نیز از یک ثبات برخوردار بود. سبک خاص یحیی گل محمدی بازی مالکانه بود که شیوه تاکتیک وی براساس پاس های پرتعداد روی زمین و انتقال سریع توپ از فاز دفاعی به هجومی بود که در هر بازی زهر دار ظاهر می شد.هر چند به خاطر بودجه باشگاه نتوانست بازیکنان خوبی جذب کند اما در کار هجومی و گلزنی خیلی خوب توانستند موفق باشند. شاگردان یحیی گل محمدی در ۳۰ بازی، ۳۲ گل زدند و ۱۶ گل دریافت کردند.

بر اساس آمار، شاگردان یحیی گل محمدی بیشتر گل ها را از طریق ضربه سر و شوت از پشت محوطه ۱۸ قدم به ثمر رسانده اند.البته در نیم فصل اول به مراتب بهتر از نیم فصل دوم بودند و امتیازهای ذخیره شده در دور رفت خیلی به کمک تیم پدیده شهر خودرو در رقابت با مدعیان آمد.

گلزنی دور رفت

تیم پدیده شهر خودرو در دور رفت در شش  بازی در نیمه اول در دقایق ۳، ۳۰،۳۱،  ۳۳ ، ۳۹ و ۴۳ به گل دست یافته و در ۱۲ بازی در نیمه دوم و در دقایق ۸۲، ۷۵، ۹۳، ۸۱، ۵۵ (۲بار)، ۷۵، ۸۸، ۸۵، ۷۷، ۹۴ (۲ بار) گلزنی کرده است.در این بین امین قاسمی نژاد ۶ گل، یونس شاکری ۵ گل، حسین مهربان ۳ گل، محمد قاسمی نژاد و محمدرضا خلعتبری۲ گل و سعید صادقی یک گل به ثمر رسانده اند که بیشتر گل های به ثمر رسیده با شوت بوده است. البته ۵ گل با ضربه سر، یک گل از روی نقطه پنالتی و یک گل نیز از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسیده است. محمد و امین قاسمی نژاد، خلعتبری، یونس شاکری و سعدی صادقی هم در نیم فصل اول برای نماینده استان پاس گل داده اند.اما این تیم در همین بازه زمانی، در دقایق ۸، ۲۴، ۲۷، ۳۳، ۵۲، ۶۰، ۷۹ و ۸۱ گل خورده است که در مقایسه با گل زده خیلی اندک است.هر چند که تیم پدیده در نیم فصل اول با مشکلات زیادی رو به رو بود اما بهترین عملکرد را داشت.

گلزنی دور برگشت

تیم پدیده شهر خودرو در نیم فصل دوم در نقل و انتقالات تغییرات زیادی نداشت .فقط خلعتبری بهترین بازیکن خود را از دست داد که در برخی بازی ها نبود او حس می شد.اما سرخ پوشان مشهدی ۸ گل از مجموع ۱۳ گل را در نیمه اول در دقایق ۵، ۸، ۱۸، ۱۹ (۲ بار)، ۲۸ ، ۳۲ و ۴۰  و ۵ گل را نیز در دقایق ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰ و ۹۴ به ثمر رساندند که در مقایسه با گل های نیم فصل اول خیلی ضعیف بودند.گل های این نیم فصل را نیز امین قاسم نژاد(۴ گل)، یونس شاکری(۵ گل )، حسین مهربان، بهنام برزای، مسعود ریگی و محمد مهدی مهدی خانی (یک گل) به نام خود ثبت کردند که بیشتر این گل ها از طریق ضربه سر، شوت و فرار از بین مدافعان به ثمر رسید.همچنین دو گل از روی نقطه پنالتی بود.امین قاسمی نژاد، رضا ناصحی، بهنام برزای، آقاجانپور و سعید صادقی نیز پاس گل داده اند.همچنین این تیم در دور برگشت در دقایق ۲۱، ۲۳، ۳۰، ۳۱، ۴۶، ۵۳، ۵۴ و ۸۱ از طریق  پنالتی، ضربه سر  و شوت از پشت ۱۸ قدم ۸ گل دریافت کرده است.

منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *