سبد معیشتی برای نیازمندان حاشیه مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و به همت بسیج سازندگی و قرارگاه شهید برونسی، پنج هزار سبد معیشتی اهدایی مقام معظم رهبری بین خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

هر یک از این بسته‌ها به‌ارزش سه میلیون ریال شامل  یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج، چهار بسته ماکارونی، چهار بسته پنیر، دو عدد مرغ، حبوبات شامل نخود، لوبیا و همچنین سویا هر یک به وزن یک کیلوگرم، سه کیلوگرم قند، دو کیلوگرم شکر، سه عدد روغن مایع و دو بسته خرماست.

توجه به‌مستضعفان در دستورکار سپاه است

جانشین فرماندهی قرارگاه شهید برونسی با بیان این که از بدو تشکیل قرارگاه شهید برونسی مؤلفه‌هایی که حرکت ویژه‌ای در رسیدگی به‌وضع محرومان حاشیه شهر بود در دستورکار قرار گرفت، تصریح کرد: همان طور که سپاه در زمان دفاع مقدس با جنگ نظامی در خدمت کشور بود، اکنون در زمانی که به‌طور علنی دشمن اعلام جنگ اقتصادی کرده، با رونق تولید و کمک به آسیب‌دیدگان خدمت می‌کند. سردار مجتبی غفورپور با اشاره به این که متأسفانه میانگین حاشیه‌نشینی در مشهد نسبت به‌کشور چندبرابر است‌، تصریح کرد: میزان حاشیه‌نشینی در کشور ۱۱ درصد و در مشهد حدود ۳۱ درصد است که سبب شده حاشیه‌نشینان از امکانات زیادی برخوردار نباشند بنابراین توجه به مستضعفان در دستورکار این نهاد قرار گرفت.وی یادآور شد: امسال همزمان با میلاد امام علی(ع) ۳۰۰ سری جهیزیه به‌خانواده‌های حاشیه شهر اختصاص یافت، همچنین در آستانه تحویل سال نو سه هزار بسته معیشتی و حمایتی در اختیار ساکنان حاشیه شهر قرار گرفت.

جانشین فرماندهی قرارگاه شهید برونسی با بیان این که این حمایت‌ها و رسیدگی‌ها در دستورکار این قرارگاه است، یادآور شد: با بازدید سردار سلامی از حاشیه شهر مشهد پنج هزار بسته معیشتی برای نیازمندان این منطقه پیش‌بینی شده است.

ایجاد درمانگاه و کمک به ساخت مسجد در حاشیه مشهد

غفورپور افزود: پس از بازدید سردار سلامی از حاشیه شهر مشهد، ایجاد درمانگاه در این مناطق و کمک به ساخت چند مسجد در دستورکار بوده، همچنین کمک‌های متنوعی در موضوعات مختلف مانند ساخت سالن‌های ورزشی، کمک به زوج‌های جوان و دیگر برنامه‌ها در دستورکار است. وی تأکید کرد: از همه مسئولان که دل در گرو رسیدگی به‌محرومان دارند تقاضا داریم در این طرح شرکت کنند تا بتوانیم در کاهش محرومیت‌زدایی حاشیه شهر، نقش مؤثری داشته باشیم.

اقدامات سپاه در حاشیه شهر مشهد

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) نیز در ادامه این مراسم گفت: این بسته‌های حمایتی اهدایی مقام معظم رهبری هر یک به‌ارزش سه میلیون ریال و در مجموع ۱.۵ میلیارد تومان است، پیش از این نیز ۱۳۰ هزار بسته معیشتی شامل پوشاک، نوشت افزار و لوازم ورزشی توزیع شد. محمد روحانی تصریح کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه، بیش از هزار و ۲۵۰ پروژه عمرانی از مرمت تا به سازی مساجد و خانه‌های محرومان و مدارس نیز با هدف محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر اجرا شده است.وی اظهار کرد: طی اقدامات مشترک با ستاد حاشیه شهر در سال گذشته، در این مناطق در ۴۰۰ مسجد سفره افطاری ساده تهیه شد، برای امسال نیز برنامه افطاری در ۴۰۰ مسجد حاشیه شهر مشهد برقرار است.

برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۰۰۰ خانه با طرح «هر مسجد، یک خانه»

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) به‌ساخت یک هزار واحد آسیب‌دیده از سیل توسط بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ واحد از این منازل در خراسان رضوی و ۵۰۰ واحد دیگر در استان گلستان است. روحانی با اشاره به طرح «هر مسجد، یک خانه»، ادامه داد: هماهنگی‌های مورد نیاز با ادارات مربوط انجام شده تا مساجد بتوانند برای ساخت منازل اقدام کنند. تعاملاتی با بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد برای استفاده از تسهیلات نیز صورت گرفته تا در تابستان و همزمان با اردوهای جهادی، یک هزار منزل ساخته شود.

منبع: فارس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *