• صفحه خانگی
  • >
  • سیاسی
  • >
  • رقابت ۱۰۵ نفر برای هر کرسی انتخابات مجلس در مشهد | استودیو انتخابات در استانداری خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

رقابت ۱۰۵ نفر برای هر کرسی انتخابات مجلس در مشهد | استودیو انتخابات در استانداری خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

  • ۳ ماه قبل
  • 0

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: برای هر کرسی انتخابات مجلس در مشهد ۱۰۵ نفر به رقابت می‌پردازند.

امیر فریدنیا امروز، ۲۵ بهمن‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰۲۶ نفر توسط شورای نگهبان تایید شدند که ۹۰۱ نفر معادل ۸۸ درصد مرد و ۱۲۵ نفر معادل ۱۲ درصد زن هستند.

وی افزود: تا دیروز بعدازظهر ۵۱ نفر انصرافی داریم. آمار تایید صلاحیت‌ها در مرحله شورای نگهبان ۵۹ درصد است. ۱۸ نفر از افراد عدم احراز یا عدم تایید شدند که فرصت اعتراض تمام شده و شورای نگهبان تا پایان ماه جاری اعلام نظر می‌کند. در ابتدای ماه روند تایید صلاحیت‌ها به صورت کامل به پایان می‌رسد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: از ۲۸ نفری که برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند، ۱۱ نفر عدم تایید داشتیم، هفت انصراف انصراف دادند و ۱۰ تایید شدند که دو نفر به دیگر حوزه‌های انتخابی خارج از استان تغییر حوزه دادند و هشت نفر باقی ماندند.

فریدنیا با بیان اینکه احتمال تغییر آمار شعب وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون ۳۵۶۲ شعبه ثابت و ۹۸۴ شعبه سیار داریم. شماره ۱۱۷ یک شماره کشوری برای پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات است و شماره ثابت دبیرخانه استان ۳۸۵۹۸۰۴۰ نیز در اختیار شهروندان قرار دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: در هفته گذشته تعرفه‌های اخذ رای را همراه اقلام انتخاباتی از ستاد کشور تحویل گرفتیم که بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ برگ تعرفه است. تعرفه خبرگان و مجلس در یک برگه توزیع می‌شود. برگه‌های تعرفه از یک اسفند به مدت چهار روز به کلیه شهرستان‌ها و مخازن انتخاباتی منتقل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اماکن و امکانات دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۷۴ احصا و ۲۰ بهمن‌ماه به فرمانداری‌ها ابلاغ شد. در نشستی در فرمانداری مرکز حوزه، اماکن در اختیار نامزد‌های انتخابات قرار خواهد گرفت که باید به دستگاه‌های مربوطه مراجعه و برای عقد قرارداد اقدام کنند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از امروز شروع شده است، تصریح کرد: تبلیغات مجلس خبرگان به مدت ۱۵ روز ادامه دارد. تا ۲۹ بهمن‌ماه مناظره‌های کاندیدا‌های مجلس نیز تمام می‌شود و ۲۸ و ۲۹ بهمن مناظره حوزه انتخاباتی مشهد ضبط خواهد شد.

فریدنیا اضافه کرد: ما تاکنون ۱۱ دوره آموزشی برگزار کردیم که ۹ دوره کارگاهی و ۲ دوره شبیه‌سازی روز اخذ رای و روز قبل از آن بوده است. در این دوره انتخابات شناسنامه ممهور نمی‌شود و افراد می‌توانند با کد ملی رای دهند.

راه اندازی استودیو انتخابات در استانداری خراسان رضوی

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص وضعیت تایید صلاحیت نمایندگان فعلی استان گفت: تاکنون از نمایندگان استان آقای رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام و خانم چنارانی رد صلاحیت شدند. آقای رزمیام و بحرینی نیز از تهران ثبت نام کردند که ممکن است تغییر حوزه دهند. برای هر کرسی انتخابات مجلس در مشهد ۱۰۵ نفر به رقابت می‌پردازند. هر نامزدی ۲۰ درصد آرا را اخذ کند می‌تواند وارد مجلس شود.

همچنین در این نشست اعلام شد که از فردا استودیو انتخابات در استانداری راه‌اندازی خواهد شد که تا روز انتخابات و اعلام نتایج فعالیت خود را ادامه خواهد داد و فرمانداران آخرین اخبار و اطلاعات را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

منبع : شهرآرانیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *