• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • اقدامات ویژه شهرداری مشهد در استقبال از نوروز ۱۴۰۳ | برگزاری جشنواره هنر‌های نوری به وسعت ۶ هکتار

اقدامات ویژه شهرداری مشهد در استقبال از نوروز ۱۴۰۳ | برگزاری جشنواره هنر‌های نوری به وسعت ۶ هکتار

  • ۲ ماه قبل
  • 0

محمدرضا قلندرشریف در مانور استانی ارائه خدمات به زائران نوروزی که چهارشنبه ۱۶اسفند برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا از ملت ایران به دلیل حماسه‌سازی در انتخابات ۱۱ اسفند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: بهمن و اسفندماه سال جاری پر از مناسبت بود؛ اعیاد رجبیه، شعبانیه، راهپیمایی ۲۲بهمن و انتخابات و در ادامه راه بهار قرآن و طبیعت.

شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: در شهرداری ستاد مناسبت‌های شهری را به صورت مستمر داریم که ۸ کمیته ذیل آن فعالیت می‌کنند. در بخش مراسم و برنامه‌های استقبال از بهار و ستاد خدمات سفر ۲۳۰ردیف خدمت در ۶ حوزه تعریف شده است.

قلندرشریف ادامه داد: شهرتکانی را بیش از یک ماه است که در مشهد آغاز کرده‌ایم. ضمن اینکه ۵ ماه است برنامه‌های ویژه استقبال از بهار در ستاد‌های شهرداری آغاز شده است.

وی ادامه داد: شهر را به صورت ویژه نظافت کرده و گل‌آرایی می‌کنیم، البته یک هفته به دلیل برودت هوا این فعالیت‌ها با کندی پیش رفت، اما در حال حاضر به صورت ویژه این اقدامات را آغاز کرده‌ایم.

شهردار مشهدمقدس گفت: در موضوع فضای سبز اقدامات خاصی انجام می‌شود. ۱۵ میلیون بوته گل در حال کاشت است. بیش از هزار و ۱۰۰ المان گل در سطح شهر داریم. تعدادی از آن‌ها جدید و تعدادی از آن‌ها بازسازی خواهد شد.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ گلدان بزرگ و شهری را آماده کرده‌ایم که در سطح شهر جانمایی می‌شود. مازاد بر آن ۲۲۰۰ گلدان بزرگ را در منطقه ثامن جانمایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ۳۵۰ المان شهری را در حوزه‌های مختلف فرهنگی در نقاط مختلف شهر جانمایی کردیم. ۲۰ المان ویژه دائم در شهر که مناسبتی است در شهر نصب خواهد شد که دارای پیام‌های خاص و مناسبتی است.

وی بیان کرد: به صورت ویژه برای اولین بار در کشور، جشنواره هنر‌های نوری به وسعت ۶ هکتار را در بوستان کوهسنگی مشهد خواهیم داشت. این جشنواره سال گذشته در کوهسنگی مشهد به وسعت ۲ هکتار برگزار شد.

شهردار مشهدمقدس افزود: در حوزه موضوعات فرهنگی جشنواره‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی با محوریت مساجد و مدارس را خواهیم داشت که آن را مردمی‌سازی خواهیم کرد.

قلندرشریف افزود: در حوزه حمل‌ونقل بسیج ویژه‌ای را در ایام خاص داریم که در ایام خاص سرویس‌دهی رایگان را خواهیم داشت. سرفاصله قطارشهری نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد به صورت ویژه در ایام نوروز پای کار آمده است، گفت: از شهروندان تقاضا دارم مراقب همکاران ما در حین کار باشند. رانندگان دقت کنند که حادثه‌ای در طول مسیر برای همکاران ما ایجاد نشود.

منبع : شهرآرانیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *