• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • شهرداری هیچ نقشی در استفاده پزشکان از کاربری مسکونی ندارد

شهرداری هیچ نقشی در استفاده پزشکان از کاربری مسکونی ندارد

  • ۳ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد گفت: در رابطه با پست مربوط به پارکینگ طبقاتی پرستار، کامنت های زیاد و مشابهی دریافت شد که لازم است توضیحاتی درباره برخی از آن ها ارائه شود.
محمدرضا کلائی در خصوص پارکینگ طبقاتی پرستار می‌نویسد؛

در رابطه با پست مربوط به پارکینگ طبقاتی پرستار، کامنت های زیاد و مشابهی دریافت شد که لازم است توضیحاتی درباره برخی از آن‌ها ارائه شود؛ بسیاری گفته بودند که چرا شهرداری اصولا در آن منطقه اجازه ایجاد مطب می‌دهد درحالی‌که آن پهنه درمانی و بهداشتی نیست و مسکونی است؛ باید خدمت شما عرض کنم که بر اساس قانون مصوب مجلس، برخی از مشاغل ازجمله پزشکان می‌توانند در واحدهای مسکونی ارائه خدمت کنند. سال‌ها این موضوع مورد اعتراض شهرداری‌ها نیز ازنظر مدیریت فضای شهری و عوارض پرداختی قرارگرفته بود و چند بار نیز مجلس برای تغییر این قانون اقدام کرده که با توجه لابی قوی پزشکان در مجلس به تصویب نرسید بنابراین شهرداری هیچ نقشی در استفاده پزشکان از کاربری مسکونی ندارد و نمی‌تواند از ارائه خدمات به آنان در نقطه‌ای از شهر جلوگیری کند.

تعدادی دیگر از شهروندان گفته بودند چرا شهرک‌های پزشکان احداث نمی‌شود و پزشکان از آن منطقه جابه‌جا نمی‌شوند، بخشی از پاسخ دربند اول نهفته است و مساله دیگر موقعیت‌های خاص محدوده عارف و پرستار در مجاورت بیمارستان‌های قدیمی و برند شهر است. هشت بیمارستان ازجمله امام رضا(ع)، قائم (عج) و… در آن منطقه قرارگرفته و این نزدیکی سبب برند شدن آن منطقه شده که باید زمانی طولانی صرف ساخت‌وساز بیمارستان‌های جدید در شهرک سلامت و مانند آن شود البته تعدادی از سرمایه‌گذاران درحال چنین کاری هستند اما قطعا زمان‌بر خواهد بود.

در خصوص طرح پیاده محور شدن نیز جزئیات کار بسیار بیشتر و پیچیده‌تر از آن چیزی است که عرض کردم. طبیعتا غلبه پیاده به معنای منع تردد ماشین نیست و افراد می‌توانند در زمان کوتاهی بیمار را پیاده کنند و مجدد بازگردند البته خودروهای برقی نیز کمک می‌کنند. مساله اصلی عدم پارک دائم و تردد عابر پیاده و ماشین برقی است.

در خصوص قیمت پارکینگ‌ها نیز باید بگویم که مدت‌ها است ورودی ساعت اول ۹۰۰ تومان و ساعت‌های بعد ۷۵۰ تومان است که اولا تغییری نکرده و ثانیا با هزینه‌های سنگین پارکینگ‌های عمومی رقم زیادی به‌حساب نمی‌آید. لذا گفته دوستانی که اعلام کردند گران شده یا امثالهم نادرست است.

درباره پایانه آزادی نیز گفته‌شده است که چرا سازمان اتوبوس‌رانی از آن مکان استفاده نمی‌کند، ضمن ابراز تعجب فراوان باید عرض کنم از روز افتتاح پارکینگ طبقاتی و پایانه آزادی ۱۷ خط به طبقه منهای یک آن منتقل‌شده است که بازتاب نظرات مردم از طریق نظرسنجی‌ها بسیار مثبت بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *