• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • بلیت خط یک و دو قطارشهری مشهد از ۲۳ فروردین افزایش پیدا می‎کند

بلیت خط یک و دو قطارشهری مشهد از ۲۳ فروردین افزایش پیدا می‎کند

  • ۵ سال قبل
  • 0

 

مدیرعامل شرکت بهره‌‎‏برداری قطارشهری مشهد از افزایش ۱۵۰ تومانی بهای بلیت خط یک و دو قطارشهری مشهد از ۲۳ فروردین ۹۸ خبر داد.

وحید مبین‌مقدم گفت: بهای واقعی تمام شده هر نفر سفر، در سال ۱۳۹۸، معادل ۲۴۰۰تومان است که این مبلغ بدون در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری اولیه پروژه قطارشهری مشهد می‌باشد که از این بهای تمام شده مبلغ ۱۶۰۰ تومان آن توسط شهرداری تامین و تنها مبلغ ۸۰۰ تومان آن توسط مسافران پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این مهم طبق مصوبه شورای اسلامی که در اواخر سال گذشته به تصویب رسید، هزینه بهای بلیت خط یک و دو قطارشهری مشهد از ۲۳ فروردین ۹۸، از ۶۵۰ تومان به ۸۰۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

مبین مقدم در خصوص بهای بلیت تک سفره گفت: برخی از شهروندان که تمایلی به خرید من کارت ندارند، از بلیت تک سفره استفاده می‌کنند که در حال حاضر قیمت آن ۱۰۰۰تومان است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد تصریح کرد: در راستای افزایش قیمت بهای خدمات، هزینه بلیت تک سفره نیز ۱۲۰۰ تومان خواهد شد. برای بلیت‎های تک سفره ۴۰۰ تومان دیگر بابت هزینه چاپ بلیت، پشتیبانی و دیگر موارد توسط سازمان فاوا محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموریت این شرکت ارائه خدمات مطلوب، ایمن، سریع و به‌موقع به مسافران و مجاوران است، افزود: با توجه به افزایش هزینه تامین قطعات یدکی مورد نیاز تجهیزات و ناوگان قطارشهری مشهد که عمدتا از خارج از کشور و به صورت ارزی تامین می‌شود، با شرایط فعلی و در صورت عدم افزایش قیمت بلیت تحقق این امر با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مبین‌مقدم گفت: شورای اسلامی شهر مشهد، شرکت بهره‌برداری قطارشهری را مکلف کرده است با توجه به اتصال خط یک و ۲ قطارشهری مشهد و ایجاد شبکه مترویی به منظور رعایت عدالت در پرداخت کرایه توسط مسافران، در سال جدید سیاست کسر کرایه بلیت را براساس طرح‌های نوین پرداخت (براساس مسافت، منطقه و یا زمان استفاده ) به شورای اسلامی شهر ارائه تا پس از تصویب و تکمیل زیرساخت های لازم اجرایی شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *