شهرداری بیمارستان می‌سازد

  • ۱۱ ماه قبل
  • 0

لایحه ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهدای شهرداری به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد به نقل از روزنامه شهرآرا، از سال۸۶ نگاه مدیریت شهری مشهد در بحث درمان و افزایش سلامت شهری در کنار توجه به موضوع‌های درمانی نیروهای شهرداری و خانواده آن‌ها، به خدمت‌رسانی به عموم مردم مشهد و زائران بارگاه رضوی هم معطوف و این رویکرد با راه‌اندازی و تجهیز سه مرکز درمانی و پزشکی در خیابان پاستور، بولوار شهید کامیاب و بولوار میرزا کوچک‌خان عملیاتی شد. روندی که همچنان ادامه دارد؛ چرا که معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد اعلام کرده به زودی دو مرکز تخصصی دندان‌پزشکی و طب‌کار در پهنه غربی مشهد تجهیز و راه‌اندازی می‌شود و همچنین لایحه ساخت بیمارستان شهرداری مشهد نیز آماده و برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال شده است.

ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی شهرداری
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با اشاره به اهداف مدیریت شهری مشهد برای توسعه مراکز درمانی در شهر و ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عموم کارکنان شهرداری مشهد، خانواده آن‌ها و زائران و مجاوران بارگاه رضوی گفت: در این راستا به‌تازگی لایحه ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان شهدای شهرداری مشهد برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد برای تأمین سرانه‌های بهداشتی و درمانی شهر ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این لایحه، عملیات ساخت یک‌ مرکز درمانی ۲۵۰ تخت‌خوابی در مشهد از سوی مدیریت شهری انجام خواهد شد.

راه‌اندازی ۳ مرکز درمانی در حاشیه شهر
محمدرضا مؤمنی همچنین از راه‌اندازی سه مرکز درمانی در پهنه‌های حاشیه شهر خبر داد و افزود: هر چند از سه مرکز فعلی درمانی شهرداری، دو مرکز در پهنه شرقی مشهد و یکی هم در مرکز شهر است، اما در راستای افزایش سرانه‌های درمانی در پهنه‌های حاشیه‌شهر درصدد هستیم با همکاری سازمان بازآفرینی و مجمع خیران شهریار، سه مرکز درمانی در مناطق مختلف حاشیه شهر راه‌اندازی کنیم تا بتوان با بهره‌گیری از این مرکز سطح سلامت شهروندان در این مناطق را افزایش داد.

نخستین کلینیک دندان‌پزشکی شهرداری در غرب مشهد
وی با اشاره به کمبود مراکز درمانی شهرداری در پهنه‌غربی مشهد گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کارکنان شهرداری مشهد و خانواده آن‌ها در پهنه غربی مشهد ساکن هستند، از این‌رو درصدد هستیم تا مراکز درمانی شهرداری در این قسمت از شهر نیز ایجاد شود.
مؤمنی با بیان اینکه در این راستا نخستین کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی شهرداری مشهد در منطقه قاسم‌آباد تجهیز و راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد و وسایل دندان‌پزشکی، بیماران و دندان‌پزشکان با مشکل روبه‌رو شده‌اند و این افزایش قیمت‌ها بالاتر از توان مردم برای پرداخت هزینه‌های درمانی در بخش خصوصی است. در همین راستا براساس مصوبه شورای اسلامی شهر این مرکز دندان‌پزشکی بر مبنای تعرفه‌های دولتی راه‌اندازی می‌شود.
به گفته رئیس هیئت امنای مراکز پزشکی شهرداری مشهد این کلینیک با برخورداری از استادان مجرب دانشگاه و امکانات مطلوب، به سیستم‌های پیشرفته و محیط استریل مجهز می‌شود و آماده ارائه خدمات به همکاران شهرداری و عموم مردم خواهد بود. مؤمنی ادامه داد:‌ در این مرکز خدمات دیگری نظیر ارتودنسی، بیماری‌های دهان، جراحی فک و صورت، جراحی لثه، رادیولوژی، معالجه ریشه، اطفال، پاتولوژی، ترمیمی و زیبایی و پروتزهای درمانی به شهروندان ارائه خواهد شد.

راه‌اندازی نخستین کلینیک تخصصی طب‌کار شهرداری مشهد
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد همچنین با بیان اینکه به زودی نخستین کلینیک تخصصی طب‌کار مراکز پزشکی شهرداری مشهد نیز در منطقه قاسم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طب‌کار، رشته‌ای از نظام آموزش پزشکی کشور است که به پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های شغلی می‌پردازد و با توجه به ماهیت اجرایی پروژه‌های شهرداری و نیاز به پایش سلامت جسمی و روانی کارکنان، این مرکز براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و هیئت امنای مراکز پزشکی در راستای افزایش رضایت کارکنان شهرداری ایجاد می‌شود.
وی افزود: در این مرکز با بهره‌گیری از تجهیزات لازم برای انجام آزمایش‌های عملکرد ریوی، ارگومتری، نوار قلب، ادیومتری، ارزیابی توانایی‌های بینایی، ارزیابی توانایی‌های هوشیاری و عملکردی و با استفاده از نتایج تست‌های آزمایشگاهی، رادیولوژی و اندازه‌گیری‌های محیطی به ارائه خدمات تخصصی سلامت شغلی نظیر پیشگیری و کنترل، غربالگری، معاینات سلامت شغلی، تعیین میزان ناتوانی، توانایی‌ها و تناسب شغلی افراد، تشخیص و درمان بیماری‌های ناشی از کار پرداخته می‌شود.

مؤمنی با اشاره به جمعیت شاغل در شهرداری مشهد، تصریح کرد: این مرکز با هدف معاینات بدو استخدام، تعیین تطابق کاری فرد با شغل، انجام معاینات پزشکی، ارائه خدمات مشاوره، پیشگیری از بیماری‌ها و طب‌کار به شاغلان در ستاد، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه خدمات خود را ارائه می‌کند.
رئیس هیئت امنای مراکز پزشکی شهرداری مشهد به استقرار شهرک صنعتی و کارخانه‌های فعال در غرب مشهد اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع منطقه را به منطقه‌ای صنعتی و اقتصادی تبدیل کرده است که راه‌اندازی این مرکز در این منطقه با توجه به ماهیت زیستی آن به ارتقای سلامت شاغلان، کارگران و کارکنان کمک درخورتوجهی می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *