تغییر ساعت سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی

  • ۵ سال قبل
  • 0

فعالیت خطوط اتوبوس‌رانی و قطارشهری از امروز تا اول شهریورماه، از ساعت ۵:۳۰ صبح آغاز می‌شود

زمزمه‌ها برای تغییر ساعت کار ادارات و مجموعه‌های مختلف استان از هفته گذشته آغاز و سرانجام در جلسه روز چهارشنبه ۲۹خرداد شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان‌رضوی تصمیم بر تغییر ساعت کار ادرات استان گرفته شد. بر این اساس از امروز ساعت کار ادارات و بانک‌های استان به مدت یک ماه از ۶:۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود. همین موضوع باعث تغییراتی در روند خدمت رسانی برخی از مجموعه ها همچون سازمان اتوبوس‌رانی و شرکت قطارشهری مشهد شده است.
بر این اساس در راستای رفاه حال شهروندان، سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در همه خطوط از امروز، اول تیر به جز روزهای تعطیل از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح آغاز و تا ۲۱:۳۰ دقیقه ادامه خواهد شد.
همچنین به گفته وحید مبین‌مقدم، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد، سرویس‌دهی خط یک و ۲ قطارشهری نیز از روز شنبه اول تیرماه تا ابتدای شهریور سال جاری از ۵:۳۰ دقیقه صبح آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.
این در حالی است که اداره کل هواشناسی استان هم از افزایش دمای هوای استان و مشهد طی هفته جاری خبر داده است. از سوی دیگر طبق اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان، افزایش دمای هوا در روزهای اخیر باعث افزایش مصرف برق مشترکان شده و پیک بار این شرکت را به ۱۲۳۰ مگاوات در روز افزایش داده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در خصوص افزایش مصرف برق در استان گفت: پیک بار این شرکت در سال گذشته ۱۳۵۹ مگاوات در روز و میزان مصرف برق مشترکان بیش از ۷ میلیارد کیلووات ساعت بود. به گفته محسن ذبیحی، تعداد مشترکان برق این شرکت به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است. به گزارش ایرنا، ذبیحی خواستار همکاری مردم با سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف برق به ویژه مدیریت مصرف در ساعات اوج بار، برای تأمین برق مطمئن و پایدار برای تابستان امسال شد. به گفته شرکت توزیع نیروی برق استان ساعات اوج بار در فصل تابستان از ساعت ۱۱ تا ۱۶ ، ۱۹ تا ۲۳ است و در صورتی که مشترکان در این ساعات از وسایل برقی پر‌مصرف استفاده نکنند، مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت.
ذبیحی همچنین با اشاره به برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان برای کاهش پیک بار در بخش‌های مختلف گفت: قراردادهای همکاری با صاحبان صنایع، چاه‌های کشاورزی، ایستگاه‌های‌CNG‌، ادارات و مراکزی که دارای مولد دیزلی هستند، منعقد شده است.
او استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و LED استاندارد، استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان روی آن‌ها، تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۵ درجه، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک بار، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی روز و توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم برقی را از مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف برق برشمرد.
همچنین به گفته سخن‌گوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، حدود یک میلیون و ۵۵۰ مشترک مشهدی در روزهای عادی ۱۰۰۰مگاوات مصرف دارند. علیرضا کاشی در ادامه به شهرآرا گفت که مصرف برق مشترکان مشهدی در ساعات پیک بار و اوج مصرف اول مرداد سال گذشته به ۱۵۳۸ مگاوات رسید که امسال با توجه به افزایش دما این مقدار تا مرز ۱۲۵۰ مگاوات پیش رفته است.
او همچنین با بیان اینکه با افزایش دما، افزایش مصرف برق را در مشهد داشتیم، تأکید کرد که با کمک مردم و تغییر ساعت کاری ادارات اگر مدیریت مصرف اتفاق بیفتد مشکلی برای تأمین برق شهروندان مشهدی نخواهیم داشت. تغییر ساعت کاری ادارات مشهد سال گذشته و هم‌زمان با استان از ۱۹ تیر تا ۱۵ مرداد اعمال شد که پیرو آن طبق اعلام کاشی روزانه ۲۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق در مشهد صورت گرفت.

منبع: شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *