مشهد حائز رتبه نخست فروش کتاب شد

  • ۴ سال قبل
  • 0

با پایان یافتن طرح پاییزه کتاب و اختصاص بودجه توسط سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد برای ارائه تخفیف به شهروندان، استان خراسان رضوی با فروش ۵۷ هزار و ۲۷۵ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین استان‌ها قرار گرفت.

با استقبال شهروندان از تخفیف ارائه شده در کتاب‌فروشی‌های مجری طرح «پاییزه کتاب» که با حمایت شهرداری مشهد از ۲۹ آبان تا ۸ آذر ۱۳۹۸ رقم خورد، بیشترین میزان فروش کتاب در کل کشور به استان خراسان رضوی اختصاص یافت.
بر اساس این گزارش نام دو کتابفروشی «پردیس کتاب» و «آبان» مشهد، در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی طرح پاییزه کتاب ۹۸ براساس میزان فروش، قرار گرفته است.
در این طرح، استان خراسان رضوی توانست با ۵۷ هزار و ۲۷۵ نسخه کتاب، رتبه اول پرفروش‌ترین استان و تهران با ۴۳ هزار و ۸۳۵ نسخه، رتبه دوم پرفروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد کتاب را به خود اختصاص دهد. همچنین، استان‌های خراسان رضوی، تهران و اصفهان پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در دوازدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها شناخته شدند.
با پایان طرح فصلی پاییزه کتاب ۹۸، ۳۲۱ هزار و۸۲ نسخه کتاب به ارزش بیش از ۹۸ میلیارد ریال توسط ۶۵ هزار و ۳۴۷نفر خریداری شد. ۶۰۸ کتاب‌فروشی از سراسر کشور، در طرح پاییزه کتاب ۹۸ مشارکت داشتند که از این تعداد، ۱۳۱ کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و ۴۷۷ کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها بودند. بین ۳۱ استان‌ شرکت‌کننده در طرح پاییزه کتاب۹۸، استان تهران با ۱۰۱ کتاب‌فروشی و پس از آن، استان خراسان رضوی با ۷۰ کتاب‌فروشی در صدر قرار دارند.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه