• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • انتشار و فروش۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پروژه های شهری مشهد مقدس

انتشار و فروش۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پروژه های شهری مشهد مقدس

  • ۵ سال قبل
  • 0

شهرداری مشهد در راستای تامین مالی پروژه های زیرساختی شهر، اقدام به انتشار و فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نموده است.

اژدر اژدری، معاون اقتصادی شهردار با اعلام آخرین وضعیت انتشار اوراق مشارکت شهرداری، اظهارکرد: در حال حاضر شهرداری مشهد در راستای تامین مالی پروژه های زیرساختی شهر از محل بودجه سال ۹۷، ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت انتشار و عرضه نموده است.

وی در خصوص زمانبندی انتشار اوراق مذکورگفت: با توجه به اینکه انتشار اوراق مشارکت زمینه‌ساز همکاری و مشارکت مردم در توسعه، عمران و آبادانی شهر است، ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در تاریخ ۲۹ خرداد ماه سال جاری برای اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز در راستای توسعه، تعریض و بدنه سازی خیابان حر عاملی در تاریخ ۳۱ تیر ماه با عاملیت بانک شهر به فروش رسید.

اژدری با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری و نقش آن در بهبود توسعه حمل و نقل عمومی کلان شهر مشهد تصریح کرد: برای اجرای فاز سوم پروژه خط ۳ قطار شهری، ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در تاریخ ۳۱ تیر ماه سال جاری با عاملیت بانک صنعت ومعدن انتشار یافت که ۵۰ درصد از اصل و سودهای علی‌الحساب آن توسط دولت تضمین شده است. همچنین وزارت کشور مجوز اوراق مشارکت فاز ۴ از خط۳ و تکمیل پروژه خط ۲ قطار شهری، هر یک به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه سال ۹۸ را صادر کرده که تا نیمه دوم سال منتشر می شود.

وی ضمن تاکید بر برنامه های مدیریت شهری برای ساماندهی بافت پیرامونی اطراف حرم رضوی، در پایان خاطر نشان کرد: اخذ ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ویژه بافت فرسوده اطراف حرم با تضمین باز پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سودهای علی الحساب توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری مشهد در دستور کار قرار دارد که در مرحله صدور مجوز از وزارت کشور می باشد و امیدواریم تا پایان سال در مرحله انتشار و عرضه قرارگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه