ایستگاه دوچرخه‌های شخصی در مشهد توسعه می‌یابد

  • ۷ ماه قبل
  • 0

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد از راه‌اندازی سه ایستگاه جدید دوچرخه‎‌های شخصی شهروندان و تفاهم برای استفاده از ظرفیت ایستگاه‌های قطارشهری برای نگهداری از این دوچرخه‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی، احمد آذرکیش افزود: اقدام قابل توجه انجام شده توسط شرکت تات، ساخت و بهره‌برداری از ایستگاه‌های دوچرخه شخصی در ایستگاه‌های قطارشهری آزادی و کلاهدوز بوده که باتوجه به استقبال شهروندان عزیز در نظر داریم این ایستگاه‌ها را در سطح شهر گسترش دهیم.

به گفته وی، شهروند با دریافت کد ساز شخصی‌‎سازی شده توسط نرم افزار شهرمن امکان استفاده از آنها و پارک دوچرخه‌های شخصی را داشته و ادامه مسیرهای طولانی با ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم شده بنابراین با تفاهم صورت گرفته مقرر شده که از ظرفیت های موجود در مسیر قطارشهری استفاده و سه ایستگاه دیگر نیز راه‌اندازی شود.

سرپرست شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به وجود خلاء موجود در در مناطق غیرقابل دسترس برای ناوگان عمومی از قبیل مترو و اتوبوس‌‎های درون شهری و ایستگاه‌های دوچرخه بایدو همچنین رغبت بیشتر شهروندان به استفاده از دوچرخه باید شرایط برای استفاده از دوچرخه‌های شخصی در مسیر تردد و مقصد در نظر گرفته شود که سعی داریم این موضوع را با افتتاح ایستگاه‌‎های دوچرخه در مناطق کریدور حمل و نقل عمومی رفع کنیم.

آذرکیش درخصوص متقاضیان دوچرخه‌‎های اشتراکی بایدو گفت: برای شهروندانی که امکان استفاده از دوچرخه‌های شخصی به هر دلیل نیز وجود نداشته باشد، دوچرخه‌های هوشمند بایدو نسل چهار درنظر گرفته شده که با استفاده از نرم‌افزار شهرمن امکان استفاده فراهم شده است.

وی با اشاره به تعداد ایستگاه‌ها و متقاضیان نیز بیان کرد: درحال حاضر تعداد ۱۵۷ ایستگاه با ۱۰۰۰ دستگاه دوچرخه تجهیز شده و تعداد ۳۰هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی ثبت‌‎نام نموده‌اند همچنین در تلاش هستیم تا با بهره‌برداری از این سامانه در سایر مناطق به ویژه منطقه ۱۲ شهرداری تعداد ایستگاه‌ها باتوجه به میزان متقاضی افزایش پیدا کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *