• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • انتقاد رئیس شورای شهر از بی‌مهری‌ها به مراسم سالگرد ارتحال آیت الله رفسنجانی

انتقاد رئیس شورای شهر از بی‌مهری‌ها به مراسم سالگرد ارتحال آیت الله رفسنجانی

  • ۴ سال قبل
  • 0

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از برخی بی مهری‌ها نسبت به مراسم سالگرد ارتحال آیت الله رفسنجایی گفت: چرا باید برگزاری مراسم سالگرد امری مسموم تلقی شود.
محمد رضا حیدری در هشتاد و دومین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این مطلب افزود: آیت الله رفسنجانی یکی از بزرگان مجاهد انقلاب ایران اسلامی است، اما چرا باید در حوزه برگزاری مراسم ارتحال ایشان اشتباهات بدی صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: در حوزه فوت بسیاری از هم میهنان در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان هم باید گفت متاسفانه مراقبت‌های لازم و تدابیر درست برای مراسم تشییع سردار اندیشیده نشده بود.

حادثه هواپیما اعتماد عمومی را هم نشانه گرفت
وی با اشاره به اینکه حادثه هواپیمای اکراینی و کشته شده شدن جمع زیادی از نخبگان ایرانی در این هواپیما غمی ناراحت کننده است، افزود: بعد از شهادت سردار، حادثه تاسف بار هواپیمای مسافربری برای ملت ایران دردناک شد این حادثه به جز اینکه نخبه‌های دانشگاهی را از ماگرفت اعتماد عمومی را هم نشانه رفت.
وی خاطر نشان کرد: پنهان کاری و عدم اطلاع رسانی شفاف و به موقع در هر رده‌ای زنگ خطر و بحران جدی است.
وی گفت: در اولین اقدام نظام اطلاع رسانی کشور باید مورد نقد و بررسی قرار بگیرد، در کنار اینکه از مجازات مقصران این خطای بزرگ نباید بگذریم باید از آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند وحدت ملی را نشانه بگیرد غفلت نکنیم.
وی ادامه داد: اکنون با حرمت نهادن و تکریم خانواده این شهدا از آن‌ها دلجویی کنیم و ضرورت دارد در اکران فضای شهری به این موضوع پرداخته می‌شد و هنوز فرصت هست. عذرخواهی استعفا و مجازات مقصران حداقل جبران این آسیب عمومی است.

درخواست ورود دل سوختگان نظام به موضوع رد صلاحیت جریان اصلاحات
وی یادآور شد: در شرایطی که جامعه ما به یک انسجام و وحدت نیاز دارد متاسفانه روز گذشته اعلام نظر هیات‌های نظارت بر انتخابات حاکی از عدم تایید صلاحیت در بین نیرو‌های جریان اصلاحات و اعتدال عنوان می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که باید انتخابات را به یک مانور اقتدار و مشروعیت و انسجام جامعه تبدیل کرد ما با این رویکرد مواجه می‌شویم اگر برای انتخابات مشارکت حداکثری می‌خواهیم مهم‌ترین عنصر ایجاد فضای رقابتی است اگر شرایط رقابت حذف شود انتخابات نامبارکی رقم می‌خورد، از دل سوختگان نظام درخواست می‌کنم به این موضوع ورود پیدا کنند.
حیدری اضافه کرد: حرف همه کارشناسان و متخصصان این است که شرایطی فراهم کنید که مطالبات از درون صندوق رای بیرون بیاید و نمایندگان مطالبه کنندگان در مجلس حضور داشته باشند، اگر این است باید فضا به گونه‌ای باشد که همه سلایق و جریان‌های درون نظام که التزام به قانون اساسی دارند در این جریان شرکت کنند.

توجه به شخصیت امام محمد غزالی
وی یادآور شد: ۲۳ دی ماه ولادت امام محمد غزالی است غزالی یکی از فق‌ها و فیلسوفان ایرانی است که در مرز چهل سالگی در رشته‌های علوم انسانی سرآمد فقیهان دوره خودش بود.
حیدری افزود: امیدواریم امکان‌هایی فراهم بشود که از این عالم جهان بزرگ اسلام در رابطه با مزار او اقدامات مبارکی صورت بگیرد
وی هم چنین با اشاره به شخصیت امیرکبیر ادامه داد:امیر کبیر یکی از چهره ها‌ی ماندگار ما است مرحوم هاشمی یکی از کتاب‌هایی که نگاشته اند در رابطه با موضوع امیر کبیر است.

توجه به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان
وی اذعان داشت: سیل خطر ناک و نگران کننده سیستان و بلوچستان است به دلیل غلبه فضای رسانه‌ای کشور به موضوعات اخیر مورد غفلت قرار گرفته است باید موضوع کمک رسانی به سیستان و بلوچستان در اولویت قرار بگیرد.
از شهردار مشهدو همکارانمان در بدنه شهرداری که به صورت شبانه روزی در برف اخیر مشهد تلاش خود را برای حوزه شهر به همت گماردند تشکر ویژه دارم.
منبع: شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه