۶۰ دستگاه واگن در خط یک کمبود داریم

  • ۲ ماه قبل
  • 0

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از کمبود ۶۰ دستگاه واگن در خط یک خبر داد.

بهرام نکاحی در نشست مطبوعاتی خود اظهار کرد: در آستانه سیزدهمین سالروز بهره برداری قطار شهری مشهد هستیم و همانگونه که می دانید دوم اسفند ماه اولین فعالیت قطار شهری رسما آغاز شد و امروز مفتخر به داشتن گنجینه تجارب و ظرفیت ها هستیم که در برخی حوزه ها در کشور بی بدیل است.وی افزود: ما به عنوان جانشینان مردم در حوزه بهره برداری، توقع داریم مجموعه های حاکمیتی و مدیریت شهری در تحقق مطالعات و دستیابی به افق طرح یعنی چهار خط مترو مشهد تسریع کنند و امیدواریم باقی مانده خطوط که در مرحله ساخت است، هرچه زودتر به پایان برسد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ هزار نفر جابه جایی در خط یک صورت می گیرد اما متاسفانه کمبود ۶۰ دستگاه واگن در خط یک وجود دارد و خط دو به صورت کامل به بهره برداری نرسیده و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تکمیل خط سه و چهار باشیم.
نکاحی خاطرنشان کرد: در ایام سال جدید طرح های عمومی در قالب استقبال از بهار انجام و ویژه برنامه هایی در سطح شهرداری برگزار می شود. یکی از اقدامات در بخش بهره برداری قطار شهری توجه به جابه جایی مسافر است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه ایستگاهی توجه ویژه ای به هویت شهری و معماری نشده است، اضافه کرد: در حال حاضر در سطح جهان و کشور مترو امن ترین مود سفر برای استفاده کنندگان است و معمولا ساعت ۲۲ یکی از پر مسافرترین زمان ها است که نشاندهنده امنیت بالای استفاده از مترو است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد تصریح کرد: برای استقبال از بهار امسال نیز در حوزه آذین بندی و اقدامات زیبایی فضای ایستگاهی برنامه هایی پیش بینی شده و طرحی با همکاری حوزه های مختلف به صورت پابلوت اجرا خواهد شد که شامل طرح استقبال از مسافرین و مهمانان است همچنین در ایام منتهی به پایان سال تمام ظرفیت ها به کار گیری خواهد شد.
نکاحی در خصوص حوادث حریم قطار و افزایش امنیت گفت: متاسفانه در سکونت گاه های شهری متوجه ناهنجاری های اجتماعی هستیم که برخی به سمت مترو هدایت می‌شود. در تمام دنیا به دلیل حجم حضور شهروندان در ایستگاه های مترو، ضریب اهمیت را باید از نگاه اجتماعی، امنیتی و ایمنی مورد بررسی قرار دهیم. در حوزه خدماتی دستور العمل هایی وجود دارد که ایمنی همکاران و شهروندان تامین شود و گاهی برخی برای رسیدن به هدف ناهنجار خود مترو را انتخاب می کنند.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای ورود به قطار شهری عوامل مختلفی، کنترل و نظارت بر رفتار مراجعه کنندگان را برعهده دارند و لحظه ای غفلت ممکن است منجر به حادثه شود و تلاش داریم حوادث به حداقل ممکن برسد و با دستگاه های مختلف ارتباط و آسیب شناسی کنیم و شاید نیاز است از اصحاب رسانه کمک کنند. طرح مراقبت باید عمومی شود و در ۱۳ سال گذشته فقط یک مورد حادثه تجاوز به حریم ریلی داشتیم و تلاش داریم سطح ایمنی به حداکثر برسانیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *