جشن «مَه دُخت»

  • ۵ سال قبل
  • 0

همزمان با نخستین روز دهه کرامت و روز دختر، بیش از ۲۵ هزار دختر انقلابی شهر مشهد در جشن بزرگ «مَه دُخت» که در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، شرکت کردند. به گزارش آستان نیوز، در این جشن که با مشارکت سپاه امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی برگزار شد، جمعی از  مسئولان از جمله «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار، سردار «یعقوب‌علی نظری» فرمانده سپاه امام رضا(ع)، «محسن نصرپور» مدیر کل صدا و سیما و حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس حضور داشتند. «الهام چرخنده» بازیگر سینما و تلویزیون، «فضه سادات حسینی» مجری صدا و سیما و دختران شهدای هسته‌ای و مدافع حرم مهمانان ویژه جشن «مه دخت» بودند. در ابتدای برنامه، الهام چرخنده دور ورزشگاه حرکت کرد و سپس در صحبتی کوتاه گفت: با اتحاد شما دختران انقلابی، دشمنان کشور و اهل ‌بیت(ع) نمی‌توانند با هیچ روشی بین شما دختران محجبه و با عفاف تفرقه ایجاد کنند. وی خطاب به دختران متدین و با حجاب ایران اسلامی توصیه کرد: همیشه مواظب حجاب و چادری که بر سر دارید باشید،مبادا این پوشش شما مایه فخر فروشی شما به دیگران باشد. در ادامه این جشن بزرگ، ۲۵ هزار دختر انقلابی مشهد هم صدا و هماهنگ با یکدیگر فریاد «من حجاب را دوست دارم» سر دادند. در این مراسم به مناسبت روز دختر، از دختران شهیدان رضایی‌نژاد، طهرانی‌مقدم، عطایی، توسلی و محرابی تقدیر شد. پایان بخش جشن بزرگ «مه دخت» اجرای حامد زمانی در ورزشگاه امام رضا(ع) بود.

 

تجلیل استاندار از دختران شهدای مدافع حرم
همچنین استاندار همزمان با روز میلاد حضرت معصومه (س)، با حضور در منزل شهیدان مدافع حرم مصطفی و مجتبی بختی و حسین مهرابی، با خانواده های آنان دیدار و از دخترانشان تجلیل کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، «علیرضا رزم حسینی» در این دیدارها تاکید کرد: هیچ‌گاه در پیمودن راه پدر متزلزل نشوید.
به دنبال الگوسازی سیره امام رضا(ع) در شرایط امروز هستیم
استاندار خراسان رضوی همچنین در نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت  از ایجاد ۱۲ کمیته کشوری خبر داد و گفت: به دنبال الگوسازی سیره واقعی امام رضا(ع) در شرایط تهاجمات فرهنگی امروز هستیم و بر همین اساس ۳۰ عنوان برنامه طراحی شده است. «علیرضا رزم حسینی» افزود: ۲۰ برنامه خدمات و تبلیغات شهری، ۳۱۱ ویژه برنامه رسانه ای در ۷۲ قالب ،۴۹  برنامه ملی و بین المللی از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در ۲۰۰ کانون فرهنگی، ۲۰ عنوان برنامه شاخص در حوزه اصناف، ۲۲۸ ویژه برنامه بانوان با همکاری ۵۰۰ مبلغ و مبلغه و بیش از دو هزار جشن میلاد در استان برگزار می شود. همچنین برپایی بیش از ۸۰ ایستگاه صلواتی در مشهد، اجرای ویژه برنامه زائر اولی ها، اجرای طرح های اطعام کریمانه و توزیع ۱۰ هزار بسته ارزاق در مشهد و شهرستان ها، حمایت از ۸۰۰ جشن مردمی و ایستگاه صلواتی در مشهد، اجرای ۱۹۲۰ رویداد و برنامه فرهنگی هنری در فرهنگسراهای مشهد، از جمله برنامه هایی بود که استاندار به آن ها اشاره کرد. وی همچنین خاطر نشان کرد: باید در این مناسبت ها به سیره امام رضا(ع) توجه کنیم نه به تبلیغات نمایشی. باید علمای ما سیره عملی امام رضا(ع) را به معرض دید جوانان، دختران و پسران امروز بگذارند و نشان بدهند که روش های مردم داری در نشاط پروری است و باید آن را در خراسان رضوی، الگوی زندگی خودمان بدانیم.
«جعفر مروارید» مدیر کل ارشاد و دبیر ستاد هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت استان نیز برنامه های کمیته های مختلف جشن های دهه کرامت را تشریح و توضیحاتی درباره آن ارائه کرد.
دختران حماسه
همچنین به مناسبت روز دختر، مراسم جشن با شکوه دختران حماسه با حضور بیش از ۳ هزار نفر در محل آرامگاه فردوسی مشهد برگزار ‌شد. این مراسم با اجرای برنامه های متنوعی همچون گروه های سرود و خوانندگی خواننده انقلابی ایمان حیدری همراه بود. در حاشیه این مراسم آثار نقاشی آبرنگ ۸ تن از دختران مشهدی در قالب ۴۵ اثر برگرفته از داستان های حماسی شاهنامه نیز  به نمایش گذاشته شد.
نام گذاری سالن مطالعه کتابخانه مرکزی مشهد به نام شهیده مهری زارع
همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روزملی دختر مراسم رونمایی از نام سالن مطالعه خواهران کتابخانه امام خمینی(ره) مشهد به نام شهیده مهری زارع عباس آبادی برگزار شد. حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان»، مدیرکل کتابخانه های عمومی در این جلسه گفت: شهیده «مهری زارع عباس آبادی» یکی از دختران شهیده انقلاب اسلامی در مشهد مقدس است که در ایام انقلاب و برای تحقق آرمان ها و ارزش های اسلامی ومبارزه با طاغوت در ۱۳سالگی به درجه عظمای شهادت نایل آمد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *