احداث فرودگاه جدید مشهد به زودی نهایی می شود

  • ۵ سال قبل
  • 0

علیرضا رزم‌حسینی در آیین تقدیر از دست‌اندرکاران «خانه بهار ۹۸» در تالار شهر، اظهار کرد: مصوب کردن فرودگاه جدید شهر مشهد در دستور کار است و امیدواریم در چند ماه آینده، سایت آن نهایی شود.

وی همچنین در خصوص اقدامت مفید پیش از سال جدید، تصریح کرد: یکی از افتخارات شهرداری مشهد و دولت، تهاتر مبلغ حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانکها در سطح ملی بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های شهر را دارا است، گفت: بالغ بر یک میلیون نفر در حاشیه شهر سکونت دارند و این آسیبی جدی برای مشهد به شمار می‌آید. اقداماتی برای حاشیه نشینی انجام گرفته است، اما نمی‌شود نسخه واحدی برای همه جا تجویز کرد.

وی با اشاره به جلساتی با وزیر راه‌ وشهرسازی و دستگاه‌های مربوطه در این خصوص، عنوان کرد: خوشبختانه به یک مورد اجرایی رسیدیم که قبل از سال جدید امضا شد. حدود ۱۰هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد براساس مدل جابجایی توسط شهرداری ساماندهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهایی که صورت گرفته است، توسعه روستایی پایدار در استان است که از مهاجرت روستاییان به شهرهای مشهد و خراسان رضوی جلوگیری می‌کند.

رزم‌حسینی ویژگی‌های منحصربه‌فرد مشهد را برشمرد و تصریح کرد: اولین آن وجود شریف امام رضا(ع) است که عاشقان را از سراسر عالم به اینجا می‌کشاند. به همین دلیل کسانی که در این حوزه خدمت می‌کنند، خدمتشان اسلامی است. طبیعی است که باید برای پذیرایی زائرین بیشترین تلاش را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی مشهد بزرگترین کلان‌شهر بودن، بعد از تهران است. درنتیجه طالب ویژگی‌های خاص خدمت‌رسانی است و همه خواستار خدمات بیشتری هستند.

در بخش دیگر این مراسم محمدرضا حیدری، رییس شورای شهر مشهد، با اشاره به عملکرد خوب حوزه خدمات شهری و فضای سبز و همچنین حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: رویکرد از نصب بی‌هدف المان‌ها بدون پیوند خوردن آن با مشارکت مردم، تغییراتی پیدا کرد و دچار تنوع شد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و هنری نیز، فعالیت‌ها به سمت تبدیل مشهد به کانون هنر شهری بود.

حیدری از نشاط اجتماعی به عنوان یکی از مولفه‎های سلامت در هزاره سوم نام برد و گفت: شرایط ما در این شاخصه‌ها مطلوب نیست. همچنین از لحاظ متغیرهای اجتماعی مثل افسردگی و نزاع‌ها نیز وضع خوبی ندارد.

وی اضافه کرد: ما در مدیریت شهری، برای کاهش این آمارها به نشاط اجتماعی رو می‌آوریم که از شعارهای لیست امید هم بود.

وی خاطرنشان کرد: تعریف عملیاتی نشاط اجتماعی، شرایط مطلوب زندگی است. این امر از درون تعریف نمی‌شود، بلکه در تعامل مردم با محیط دریافت می‌شود.

منبع : ایسنا خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه