انقلاب اسلامی الهام‌بخش آزادی‌خواهان جهان است

  • ۲ سال قبل
  • 0

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسزایی در دمیده شدن روح خودباوری و اعتماد به‌ نفس در مظلومان و آزادی‌خواهان عالم داشته، گفت: انقلاب اسلامی الهام‌بخش آزادی‌خواهان جهان در شکست مستکبران است.

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در دیدار سرکشیک‌های حرم مطهر امام رضا(ع) ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب را تحقق مردم‌سالاری دینی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود معرفی و اظهار کرد: ملت ما پیش از انقلاب در کوچک‌ترین تصمیمات کشور دخالت نداشتند، مقدرات کشور در سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا تعیین می‌شد و این نهایت خفت و خواری برای یک ملت و کشور است.

وی در ادامه به تأکیدات اسلام در خصوص حفظ کرامت و عزت‌نفس مسلمانان اشاره و تصریح کرد: خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) هرگز برای مسلمانان ذلت و زبونی را نمی‎پسندند و همواره امت اسلامی را به حفظ عزت و کرامت خود توصیه کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی مهم‌ترین برکت انقلاب اسلامی را بازگشت عزت به مردم ایران دانست و ابراز کرد: امروز دیگر دشمنان دین نمی‌توانند برای شیعیان امام صادق(ع) تصمیم بگیرند و ما به برکت انقلاب اسلامی عزت پیداکرده‌ایم، در کشورهای منطقه می‌بینیم که مسلمانان گرفتار چه خفت و ذلتی هستند و در کاخ‌ سفید برای سرنوشت آن‌ها تصمیم گرفته می‌شود.

وی افزود: حکمرانان کشورهای مرتجع منطقه ظاهر پرطمطراق با عناوین ملک و پادشاه دارند اما در باطن درنهایت خفت و ذلت در برابر کفار هستند، انقلاب اسلامی آن عزتی را که خداوند برای مؤمنان مقرر فرموده و طاغوت از ما گرفته بود را بازگرداند.

مروی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مستقل است و خود برای منافع و آینده خویش تصمیم می‎گیرد، عنوان کرد: نه از اخم قدرت‌های بزرگ می‌هراسیم و نه فریب لبخندهایشان را می‌خوریم، روی پای خودمان ایستاده‌ایم و عزت، استقلال، فرهنگ و دینمان را پاس می‌داریم، البته حفظ عزت و استقلال و ایستادن در برابر زورگویی هزینه دارد که هزینه‌اش را هم می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در منطقه یک کشور قدرتمند و تأثیرگذار است، تصریح کرد: روزگاری قدرت‌های استعماری دنیا تنها نفت این کشور را برای سرقت می‌شناختند، اما امروز تمام قدرت‌های عالم می‌دانند هیچ طرح و پروژه‌ای در منطقه بدون همراهی و اراده ایران عملی نخواهد شد و این دستاورد کوچکی نیست.

مروی در ادامه به جنبش‌های آزادی خواه منطقه اشاره و رمز پیروزی‌های حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل را خودباوری و اعتمادبه‌نفس دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی الهام‌بخش آزادی خواهان جهان است، این انقلاب  روح خودباوری، اعتمادبه‌نفس، «ما می‎توانیم» و نه هراسیدن از قدرت‌های پوشالی را به کالبد مردم فلسطین، لبنان و دیگر آزادی خواهان جهان دمید.

تولیت آستان قدس رضوی راهبرد استعماری استکبار را ایجاد رعب در دل‌ها دانست و با بیان اینکه انقلاب اسلامی رعب و ابهت پوشالی استکبار را فروریخت، اظهار کرد: شکست توطئه‌های خطرناک استکبار در منطقه از ساخت خاورمیانه جدید تا داعش، از برکات انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین آئین‌نامه خدمت در آستان قدس رضوی اشاره و اظهار کرد: این آئین‌نامه باید به ‌طور دقیق و با حساسیت اجرایی شود و به‌هیچ‌عنوان امری تشریفاتی نیست.

سیره امام رضا(ع) الگوی خدام رضوی

مروی سیره حضرت رضا(ع) را الگوی خدام دانست و گفت: احترام، تکریم و نحوه رفتار امام رضا(ع) با مهمانانشان، باید الگوی خدام و کارکنان در برخورد با زائران باشد. سیره امام رضا(ع) در عبادت، برخورد با مردم و توجه به نیازمندان بسیار درس‌آموز است و خدام باید هرکدام به میزان توان و ظرفیت، تبلوری از زندگی و سیره حضرت رضا(ع) باشند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: خدمت در آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا(ع) نباید به امری عادی برای خدام مبدل شود، خدام باید در پایان هرروز نحوه خدمت و برخورد خود با زائران را ارزیابی و محاسبه کنند که چقدر در مسیر و جهت جلب رضایت حضرت رضا(ع) بوده است.

مروی با اشاره به برگزاری دوره‌های اخلاق حرفه‌ای ویژه خدام و کارکنان در تمام بخش‌های آستان قدس رضوی، عنوان کرد: تمام اعضای خانواده بزرگ خدمت در آستان قدس رضوی باید دوره‌های اخلاق را جدی بگیرند و همه خدام باید در این دوره‌‎ها شرکت کنند.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه