درخواست مقام قضایی برای شناسایی جسد کشف شده در توس ۸۵

  • ۲۶ روز قبل
  • 0

صدای سگ‌های ولگرد بلند بود و از دور سر چیزی درون بیابان با هم درگیر بودند. آن‌ها درحالی برای یکدیگر خرناس می‌کشیدند که به سمت نقطه‌ای حمله می‌کردند. این صحنه کنجکاوی رهگذران را برانگیخت. به محل نزدیک شدند و در کمال ناباوری متوجه شدند که طعمه این حیوانات مردی جوان است که هیچ واکنشی به حضور حیوانات یا افراد ندارد و روی زمین افتاده و مرده است.
با اعلام کشف یک جسد در توس۸۵، بلافاصله عوامل کلانتری معراج برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. با حضور مأموران و دورکردن شهروندان کنجکاو از محل، مشخص شد که جسد متعلق به مردی جوان است که هودی سیاه به تن و گرمکن ورزشی به پا داشت.
بررسی‌های اولیه نشان داد که گوش‌ها و بینی این فرد قطع شده است. مأموران که احتمال می‌دادند با پرونده‌ای جنایی روبه‌رو شده‌اند، بلافاصله موضوع را به بازپرس ویژه قتل دادسرای مشهد اطلاع‌ دادند.
با مشخصاتی که مأموران اعلام کرده بودند، احتمال جنایت وجود داشت و همین موضوع موجب شد تا قاضی صادق صفری برای بررسی صحنه به منطقه برود.

کفش‌های گم‌شده
با حضور قاضی صفری در صحنه، اولین چیزی که نظر بازپرس جنایی را به خود جلب کرد، پابرهنه بودن جسد بود. در بررسی‌های میدانی نیز ردپای حیوانات وحشی و آثار گازگرفتگی روی دست و صورت جسد مشهود بود و مشخص شد قسمتی از بینی و گوش‌های او را حیوانات جدا کرده‌اند.
موضوع کفش‌ها سرنخ مهمی بود که مقام قضایی را متقاعد کرد که با پرونده‌ای جنایی روبه‌رو نیست و این احتمال وجود داشت که این فرد احتمالا بیست‌وشش‌ساله در جایی همچون پاتوق‌های اعتیاد و… به دلایلی نامشخص جان باخته است و افراد حاضر در آنجا برای اینکه دچار تبعات مرگ این فرد نشوند، جسد را در بیابان‌های اطراف بولوار توس در جایی که چندان هم مخفی نبود، رها کرده و گریخته‌اند و هیچ برنامه‌ای برای مخفی‌کردن جسد نداشته‌اند؛ موضوعی که اثبات می‌کند آن‌ها نقشی در مرگ این فرد نداشته‌اند.

هویت نامعلوم
مأموران با دستور مقام قضایی جیب لباس‌های متهم را جست‌و‌جو کردند، اما هیچ مدرکی که هویت متوفی را نشان دهد، کشف نشد. همچنین علت مرگ این فرد در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و دستور انتقال جسد به پزشکی‌قانونی خراسان‌رضوی به‌منظور کالبدشکافی و مشخص‌شدن علت آن نیز صادر شد.
در ادامه بررسی پیکر متوفی برای مشخص‌شدن آثار احتمالی در بدن نیز انجام شد که هیچ اثری از درگیری یا ضرب‌وجرح وجود نداشت. همچنین روی مچ یکی از دستان او کلمه «سجاد» و روی بازویش نیز کلمه «مادر» خال‌کوبی شده بود.

جسد را شناسایی کنید
مقام قضایی در ادامه دستور انتشار تصاویر بدون پوشش متوفی را در روزنامه شهرآرا صادر کرد و از شهروندان خواست تا در صورت شناختن این فرد یا مفقودشدن اطرافیانشان که مشخصاتشان با جسد کشف‌شده هم‌خوانی دارد، برای پیگیری موضوع به پلیس۱۱۰ تماس بگیرند یا به کلانتری معراج و دادسرای ناحیه۲ در خیابان کوهسنگی مراجعه کنند.

منبع : شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *