• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • بیش از ۷۵۰ امدادگر هلال احمر خراسان رضوی برای خدمت به مسافران نوروزی آموزش دیدند

بیش از ۷۵۰ امدادگر هلال احمر خراسان رضوی برای خدمت به مسافران نوروزی آموزش دیدند

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: بازآموزی بیش از ۷۵۰ نجاتگر و امدادگر هلال احمر استان به منظور خدمت به مسافران نوروزی در جاده های این استان انجام شده است.

غلامرضا صیادی  افزود: به روزرسانی آموزشهای امداد و بازآموزی این تعداد نیروی امدادگر و نجاتگر استان از ۱۸ اسفند ماه به صورت مجازی آغاز شده و آزمون نهایی به صورت حضوری برنامه‌ریزی شده تا شاهد خدمت‌رسانی موثر این گروه به مسافران در جاده‌های استان باشیم.

وی با بیان اینکه طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه کنونی آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد ادامه داد: امسال اجرای این طرح پس از گذشت ۲ سال و پیش بینی حضور خیل مسافران و زائران با حجم بالای کاری مواجه است و کسب آمادگی، برنامه‌ریزی،تامین تجهیزات و به روز رسانی تجهیزات با حساسیت بیشتری انجام شده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: تقارن اعیاد شعبانیه در کنار تعطیلات نوروزی موجب تقویت انگیره سفر برای بسیاری از دوستداران ولایت شده است و شهر مشهد را به عنوان یکی از گزینه‌های قطعی سفر انتخاب کرده‌اند.

صیادی افزود:مرحله ارزیابی تجهیزات و آمادگی امدادی در تمامی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری انجام شده است و برطرف کردن نواقص پایگاه‌ها تا ۲۱ اسفند ماه پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: نوروز امسال علاوه بر ۲۶ پایگاه ثابت مستقر در جاده‌های خراسان رضوی، سه تیم آموزش و نگهداری سگ‌ های تجسس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر(آنست)،واکنش سریع و امداد هوایی در کنار هشت پایگاه موقت مستقر در مسیرهای پرتردد در قالب طرح امداد و نجات نورزی فعال هستند.

دبیر طرح نوروزی هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به فعالیت تیمهای سیار امداد و نجات در ایام اجرای طرح یاد شده گفت:محل ماموریت تیمهای سیار امدادی به تناسب اوجگیری ترافیکی تعیین می شود و بر این اساس بین ۲۰ تا ۲۵ تیم در این قالب برنامه‌ریزی شده‌اند که اکثرا در اطراف مشهد خدمت می‌کنند.

صیادی افزود: علاوه بر اینها بیش از ۱۲ پست خدمات بشردوستانه اعضای جوانان هلال احمر نیز در استان خراسان رضوی فعال هستند.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *