تکمیل بیمارستان جنوب تا ۱۴۰۰

  • ۵ سال قبل
  • 0

تکمیل ساخت بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد به ۱۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
 مدیر نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اختصاص ۲۵ میلیارد تومان از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برای ساخت بیمارستان امدادی جنوب مشهد گفت: برای  تکمیل ساخت بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد، به ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. چنان چه اعتبارات مورد نیاز این پروژه مهم درمانی- عمرانی تخصیص یابد پیش بینی می‌شود طی دو سال آینده (تا سال ۱۴۰۰ )تکمیل شود.
بعلی رحیمی در نشست خبری ارائه گزارش آخرین اقدامات در راستای ادامه پروژه ساخت بیمارستان امدادی جنوب مشهد، با اشاره به مکاتبات انجام شده با دفتر رهبر معظم انقلاب و اختصاص ۲۵ میلیارد تومان در قالب اوراق قرضه، اظهار کرد: با راه اندازی بیمارستان امدادی جنوب مشهد، زنجیره برخورداری از امکانات مراکز درمان بیماران ترومایی یعنی حوادث و ضربه‌های ناشی از آن و نیز جراحی عروق برابر استانداردهای جهانی در چهار جهت کلان شهر مشهد برای سالانه ۳۰ میلیون گردشگر و زائر و مجاور تکمیل می‌شود.
وی همچنین به آخرین  وضعیت بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد اشاره کرد و افزود: این بیمارستان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.همچنین دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست، توسعه ، تجهیز و ساخت مراکز تروما را گامی موثر در گسترش ارائه خدمات کیفی و کمی به سانحه دیدگان به ویژه در حوادث جاده ای بیان کرد و افزود: در ساخت بیمارستان امداد و نجات جنوب، ایجاد بخش های جراحی ارتوپدی کودکان و جراحی عروق نیز پیش بینی شده است.وی از راه اندازی اورژانس بیمارستان امدادی شهید کامیاب طی این هفته خبر داد و افزود: علاوه بر این اوژرانس ۱۰۰ تختخوابی بیمارستان قائم(عج)  آماده بهره برداری است اما هنوز مجوز جذب نیروی انسانی آن صادر نشده است.
شایان ذکر است، روزنامه «خراسان رضوی» ۲۹ خرداد ماه در گزارشی با عنوان «پیگیری دفتر رهبری، بیمارستان امدادی جنوب را از کما خارج کرد»، به بررسی وضعیت این بیمارستان پرداخته بود.
 بررسی و پیگیری «هاسپیس»، این هفته در وزارت بهداشت
همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه این نشست خبری با اشاره به سفر مدیر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به  مشهد به «خراسان رضوی» گفت: به ما قول دادند موضوع هاسپیس این هفته در وزارت بهداشت بررسی و پیگیری می شود. دکتر شاپور بدیعی با بیان این که بهره برداری از مرکز هاسپیس ( مرکز نگهداری از بیماران ناعلاج) یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار کرد: بیش از یک سال است که ساختمان مرکز هاسپیس در مشهد تمام شده اما برای بهره برداری از آن نیاز به مجوز وزارت بهداشت و درمان است، ضمن این که تاکنون آیین نامه فعالیت مرکز هاسپیس به ما ابلاغ نشده است، با صحبت هایی که با مدیر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت انجام شده، امیدواریم به صورت آزمایشی فعالیت این مرکز را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که فعلا مجوز یک یا دوساله بهره برداری از آن را به صورت آزمایشی به ما بدهند زیرا حیف است این ساختمان به همین شکل باقی بماند، همچنین طبق مکاتباتی که نماینده خیر مرکز هاسپیس انجام دادند، فکر می کنم جذب اعتبار برای هزینه های این مرکز از خارج کشور در حال انجام است. بدیعی با اشاره به این که برای فعالیت مرکز هاسپیس یک  تیم کاملا علمی و حرفه ای  تشکیل شده است، تصریح کرد: در این زمینه با پزشکان و متخصصان  طب تسکینی که در داخل و خارج از کشور فعالیت می کنند، ارتباط برقرار و یک تیم کاملا علمی و حرفه ای برای فعالیت مرکز تشکیل شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: اگر مجوز بهره برداری صادر شود هم در بحث علمی و هم در بحث تجهیزاتی آمادگی کامل داریم و کمک خواهیم کرد  چرا که حمایت از راه اندازی این مرکز کار خدا پسندانه ای است که می تواند به عنوان یک  الگو در کشور مطرح شود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *