افزایش ۳۰ درصدی سفرها به مشهد نسبت به هفته گذشته

  • ۲ سال قبل
  • 0

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی از آغاز سفرهای نوروزی به مشهد پیش از شروع طرح نوروزی خبر داد.

سرهنگ حسین میش‌مست در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش ترددها به مشهد و خراسان رضوی اظهار کرد: ورودی‌ مسافران با خودروهای شخصی به مشهد ۳۰ درصد و به خراسان رضوی نسبت به هفته گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است. در حال حاضر هیچ مشکل ترافیکی در مبادی ورودی به مشهد وجود ندارد. فقط در محورهای مشهد به چناران و آزادراه شهید شوشتری به سمت فریمان شاهد ترافیک‌های نیمه سنگین صبحگاهی هستیم. ترافیک مابقی محورها سبک و روان است و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: نوع پلاک‌ خودروهایی که در حال ورود و تردد به خراسان رضوی و مشهد هستند، اکثرا غیربومی بوده و در اکثر خودروها باربندهای سفر بسته شده است. با وجود افزایش ورودی‌ها به مشهد می‌توان گفت که سفرهای نوروزی آغاز شده است.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در خصوص محدودیت‌های اعمالی برای تردد خودروهای شخصی تاکید کرد: مطابق آخرین ابلاغیه‌ای که از سوی پلیس راهور ناجا داشته‌ایم مسئولیت این امر با ستاد کرونای استانی و دانشگاه علوم پزشکی است. پلیس‌راه نیز تابع و مجری تمام دستورات این دو ارگان است و محدودیت‌ها را کنترل خواهد کرد.

میش‌مست ادامه داد: جلسه ستاد کرونا خراسان رضوی فردا برگزار خواهد شد. تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای بابت آغاز محدودیت‌ها از سوی ستاد کرونای استان صادر نشده است. آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ است و اگر خودرویی پیش و یا پس از این تاریخ تردد داشته باشد شامل محدودیت‌های کرونایی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که پیش‌بینی می‌کنیم سفرها به مشهد نسبت به پیش از آغاز کرونا افزایش بیشتری داشته باشد، جلسات هماهنگی از یک ماه گذشته با کلیه دستگاه‌های امدادرسان و خدمات‌رسان در سطح استان انجام شده و تمام ارگان‌ها پای کار هستند. وظیفه اصلی پلیس نیز تسهیل در تردد و انضباط ترافیکی است. پلیس‌راه خراسان رضوی با ۲۰ تیم گشتی روزانه در قالب ۲۵ پاسگاه پلیس‌راه و ۲۲ کانکس ثابت در طول جاده‌های خراسان رضوی حضور دارد و به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) خدمت‌رسانی خواهد کرد.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *